قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

بالاترین مرتبة کمال انسانیت، مقام عصمت است که رضا و غضب انسان در همة امور، بر مدار رضا و غضب خدا باشد.اگر عصمت کبری به آن است که انسان کامل به جایی برسد که در همة امور، به رضای خدا راضی شود و به غضب خدا، غضب کند؛ فاطمة زهرا کسی است که خداوند متعال به رضای او راضی می شود و به غضب او غضب می کند، و این مقامی است که منشأ حیرت انسان های کامل است.

*اوست که در مکاشفات یوحنا، علامتی است عظیم که در آسمان ظاهر شده؛ زنی که آفتاب را در بر دارد و ماه را زیر پایش، و بر سر تاجی از دوازده ستاره دارد.
(مکاشفات یوحنای رسول، باب 12)
- اوست که همسر و مادر دوازده رئیس از اولاد اسماعیل است که خداوند در سفر تکوین تورات، به حضرت ابراهیم خبر داد.(باب17، در سفر تکوین تورات)

- او در سورة «دخان»، تأویل «شب مبارکه ای » است که در آن هر امر استواری فیصله می یابد.(انا انزلنا فی لیه المبارک انا کنا منذرین فیها یفرق کل امر حکیم)(سورة مبارکة دخان؛ آیه 3-4)

- او در زمانه یگانه زنی است که خداوند متعال دعای او را در روز مباهله همطراز دعای پیامبر اکرم و امیرالمومنین (ع) قرار داده است.

- اوست که در شب معراج رسول خدا دید که بر در بهشت نوشته شده است: «فاطمه خیره الله» «فاطمه برگزیده خداست». (تاریخ بغداد، ج1، ص274)

- در شخصیت او همین بس که اول شخص وارد شونده بر بساط قرب الهی، او است؛ چرا که رسول خدا فرمود:«فاطمه نخستین کسی است که به بهشت وارد می شود.»{میزان الاعتدال،ج2،ص131}

او یگانه گوهری است که خداوند به بعثت پیغمبر خاتم بر مومنین منت نهاد.(آل عمران، آیة 64)
و به وجود آن گوهر، بر آن سرور منت نهاد و فرمود: «ما به تو کوثر دادیم، پس بر پروردگارت درود بفرست و قربانی کن»{کوثر؛ آیة1-2}

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی