قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش‌های دین ستیزانه نظام سلطه، گفت: امروز استکبار جهانی بزرگترین مانع برای هدایت معنوی و الهی انسان معاصر بر روی کره زمین است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز جمعه 29 مردادماه در دیدار با جمعی از طلاب مسلط به زبان های خارجی از معاونت امور بین المللی حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی العالمیة، با بیان این مطلب که امروز مردم دنیا بیش از هر زمانی تشنه‌ معارف الهی و اسلام ناب محمدی هستند، ابراز کرد: امروز مردم مغرب زمین و به وی‍ژه جوانان سخت تشنه معارف الهی هستند و دلیل اینکه مقام معظم رهبری نیز در پیام‌های خود جوانان مغرب زمین را مورد خطاب قرار می‌دهند، فطرت پاک آن هاست.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، رسالت علما و مبلغان دینی را در معرفی و تبیین احکام اسلام و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، بسیار خطیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به افتضاهاتی که جریانات سلفی و داعش در جهان به بار آوردند، امروز توجه دنیا به اسلام ناب محمدی و عقلانی تشیع، بسیار افزایش یافته و بسیاری دریافتند، آن راهی که نجات بخش بشریت بوده، اسلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری،‌ بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین انتقال مفاهیم در عرصه تبلیغ احکام الهی تاکید و تصریح کرد: امروز یکی از ملزومات مهم تبلیغ، آشنایی با زبان‌های مختلف و بهره از ابزارهای نوین است. آشنایی با زبان‌های ملل جهان برای انتقال مفاهیم به مخاطبان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی با تاکید بر اینکه تبلیغ به زبان‌ بومی هر ملتی تاثیر کلام را افزایش می‌دهد، رسالت‌ دین اسلام را هدایت تمامی دنیا و ملل مختلف برشمرد و به طلاب توصیه کرد: ضمن همت گماردن به فهم مفاهیم دینی، با انگیزه‌ای والا به فراگیری زبان بپردازید.

تهذیب نفس و اخلاص دو عامل تاثیرگذاری سخن علما
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تهذیب نفس و داشتن اخلاص در امور، سخن به میان آورد و گفت: تهذیب نفس، توسل به ائمه هدی(علیهم السلام) و اخلاص در امور، رمز تاثیرگذاری سخن امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) و بزرگان دین ماست. در عرصه‌های نقش آفرینی در جامعه نیز یکی از زمینه‌های مصون ساز در برابر لغزش‌ها و وسوسه‌های نفسانی تهذیب نفس است.
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از «شرح صدر» به عنوان بالاترین مقام انسانی یاد و تصریح کرد: بنا بر آیات قرآن کریم، خداوند متعال این مقام را به رسول اکرم(ص) عطا فرموده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که مقامی برتر از شرح صدر برای انسان وجود ندارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: «شرح صدر» برای انسان هادی یک ضرورت و مهمترین ابزار برای تبلیغ است که جز در پرتوی عبودیت خداوند متعال و بهره گیری از آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) حاصل نمی‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی، در پایان طلاب را به فراگیری علم و بهره مندی از بستر ایجاد شده در پرتوی انقلاب اسلامی برای اشاعه احکام دینی سفارش و خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی شرایط مساعدی برای علم افزایی و بصیرت آفرینی ایجاد شده است که جا دارد طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از این ظرفیت حداکثر استفاده را برای اشاعه، تبیین و تعمیق معارف الهی داشته باشند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین قوامی؛ رئیس اداره همایش‌ها و آموزش‌های بین الملل حوزه‌های علمیه، گزارشی از عملکرد مبلغان زباندان حوزه بین الملل ارائه کرد و با اعلام خبر برگزاری همایش دانش افزایی بین المللی طلاب زباندان در مشهد مقدس، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری دوره آموزشی دانش افزایی طلاب در عرصه بین الملل، فرهنگ سازی و ورود طلاب و فضلا به مسائل بین المللی و زمینه سازی تربیت مبلغ در این عرصه‌هاست.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی