قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

 

حرم مطهر رضوی در شهادت ششمین امام رحمت، امام صادق(ع)، غرق در ماتم و عزا بود و هزاران نفر از عاشقان و دلسوختگان در این شب برای عرض تسلیت خود را به حرم رضوی رساندند.

به گزارش آستان نیوز، هزاران نفر از ارادتمندان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط جهان و ایران اسلامی برای عرض تسلیت ایام شهادت ششمین امام همام، حضرت صادق(ع) به محضر ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
این گزارش حاکی است، صحن و سرای بارگاه منور رضوی در سوگ این مصیبت سیاه‌پوش بود و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصایب مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) داغدار شد.
صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در این شب، حال و هوای ویژه‌ای داشت. پرچم سیاه به نشانه عزا بر فراز گنبد منور رضوی به اهتزاز و پوشش ضریح مطهر نیز به رنگ سیاه درآمده و برخی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی آمده بودند که شب شهادت امام صادق(ع) را به محضر حضرت رضا(ع) تسلیت گویند.
به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ای از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در صحن جامع رضوی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی طی سخنانی به تبیین جایگاه نماز پرداخت و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ مصیبت ششمین امام شیعیان مرثیه و روضه خواندند.
حجت الاسلام قرائتی در بخشی از سخانش اظهار کرد: امام صادق(ع) در لحظات آخر عمر شریفشان، اهل بیت خود را جمع و همه آنها را به اقامه نماز توصیه کردند و در روایتی ایشان می فرمایند کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت ما قرار نخواهد گرفت.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: والدین باید به فکر دین و نماز فرزندشان باشند، حتی کاسب ها در بازار باید برنامه کارکنان خود را طوری بچینند که آنها هم بتوانند در مسجد و نماز جماعت شرکت کنند.
وی ابراز کرد: در آیاتی از قرآن آمده است که اگر انسان از مسجد و نماز فاصله بگیرد زمینه فساد و فحشاء برای او پدید می آید لذا باید با ایجاد فضای مناسب، جوانان را به مسجد جذب کرد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به ساخت مسجد در شهرک و روستاهای بدون مسجد، اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: همه مردم باید مسئله اقامه نماز جماعت و حضور در مسجد را جدی بگیرند، امام صادق(ع)که امشب شب شهادتشان هست به شاگردان خود توصیه می کردند هنگام وقت نماز و اقامه آن باید طوری رفتار کنید که هر کس شما را دید بفهمد شما شیعه جعفری هستید.
این استاد حوزه عنوان کرد: نباید نماز اول وقت را بخاطر کار و جلسه به عقب انداخت، خدای متعال در آیات و روایات قدسی متعدد فرموده که توجه به نماز اول وقت، برکت به وقت و مال انسان را به دنبال دارد.
به گفته وی «یاد نگرفتن شیوه صحیح نماز»، «عدم توجه به نماز اول وقت» و «بی حال خواندن نماز » نمونه های سبک شمردن نماز بشمار می رود که یکی از علل آن لغوگویی و عبث سخن گفتن طی شبانه روز است.

ویژه نامه مرتبط:

- پرونده چندرسانه ای ویژه شهادت «امام صادق(ع)»

- ویژه نامه چندرسانه ای «صادق آسمان ها؛ مرد مبارزه، علم و تشکیلات»

گزارش تصویری:

- حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

کلیپ مرتبط:

- حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی