قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه
وی به حوزه علمیه گناباد رفته و نزد حجت الاسلام نصیری بزرگ، چند سال مشغول تحصیل بود. سپس به مشهد منتقل شد و در حوزه علمیه نزد آیت الله خامنه ای و آقای شیرازی و آقای طبسی مشغول به تحصیل علوم دینی گردید.
گزارش جام نیوز، شهید حجت‌الاسلام سید رضا کامیاب در سال 1329 در روستای نوده از توابع گناباد دیده به جهان گشود و با توجه به اینکه پدر شهید از اهالی منبر و روحانیت بود، تربیت وی نیز براساس آموزه‌های قرآنی شکل گرفت.


در سن 13 سالگی شهید کامیاب به حوزه علمیه گناباد ورود پیدا کرد و در کنار اساتید برجسته تربیت حوزوی وی صورت گرفت، چند سالی در آنجا ادامه تحصیل داد و در نهایت به حوزه علمیه مشهد مقدس آمد.

آمدن وی به حوزه علمیه مشهد مقدس مصادف با مبارزات شدید شاهنشاهی بود و از آنجایی که مبارزه حق بود و کلام الهی از لسان حضرت امام جاری شد خواه یا ناخواه هر انسان آزاده‌ای جذب به این مسیر انقلابی و دینی شد.


زندگی نامه شهید حجت الاسلام سید رضا کامیاب به قلم پدر

شهید مظلوم حجت الاسلام سید رضا کامیاب متولد نوده میرمحراب، بر اثر حادثه ای که در نوده به وی وارد شد (روزی در دامنه کوه یک سر ریسمان را به کمر خود بسته و یک سر ریسمان را به گردن الاغ بسته بود و الاغ او را سه کیلومتر از دامنه کوه به ده کشیده و تمام لباس و گوشت و پوست وی را مجروح ساخت و جراحت مهمی به سر وی وارد شد.) یک سال در گناباد و مشهد تحت معالجه بود و بعد در حرم امام هشتم (ع) دخیل گردید و از امام هشتم (ع) شفا گرفت.

وی به حوزه علمیه گناباد رفته و نزد حجت الاسلام نصیری بزرگ، چند سال مشغول تحصیل بود. سپس به مشهد منتقل شد و در حوزه علمیه نزد آیت الله خامنه ای و آقای شیرازی و آقای طبسی مشغول به تحصیل علوم دینی گردید. او در فریمان ازدواج نمود و در تمام دوره تحصیل مشغول کسب فضیلت و مبارزه بود. او از یازده سالگی تا ۳۰ سالگی مشغول تحصیل علم و مبارزه در راه امام و اسلام بوده است و لحظه ای به کاری دیگر نپرداخته است.

قبل از انقلاب، او همیشه تحت تعقیب و فشار رژیم پهلوی بود که مأمورین سازمان امنیت به منزل وی هجوم برده و اعلامیه و نوار و رساله توضیح المسائل امام خمینی (ره) را از خانه شهید کشف کردند ولی شهید چون توفیق انقلابی داشت به مبارزه خود ادامه می داد. در خط اسلام و امام بود و به تمام شهرهای کشور ایران برای تبلیغ سفر می کرد و در پخش اعلامیه و نوار و رساله امام کوشا بود.

حتی در کشور سعودی، در مکه مکرمه و مدینه منوره سخنرانی کرد و در مورد شرق و غرب افشاگری نمود، هدف او صدور انقلاب بود تا این که در شهرهای ایران و خارج مورد شناسایی مأموران ضد انقلاب قرارگرفت. او مسئول آموزش حزب جمهوری اسلامی بود و خدمت می کرد تا این که در یکی از روزهای ماه رمضان بعد از خروج از حزب جمهوری اسلامی خراسان به طرف منزل می رفت که در سر دوراهی راه آهن مشهد به وسیله منافقان آمریکایی به شهادت رسید.

محل دفن آن شهید در حرم جدش امام هشتم (ع) در دارالزهد متبرکه است. شهید از خود همسر و پنج فرزند و پدری نابینا و مادری پیر و سه برادر و دو خواهر برجای گذاشت. و اینجانب پدر پیر و از کار افتاده شهید کامیاب و مادر وی به شهادت آن شهید افتخار می کنیم، چون در راه اسلام و خدا شهید گردیده است.

والسلام و علیکم ورحمه الله و برکاته

پدر پیر شهیدِ مظلوم سید علی کامیاب
 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیپ:
- «مستند کام یاب»

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

قدمگاه بهبهان+امام رضا+زیارت+بهبهان+پیاده روی+پای پیاده

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی