قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه


قرآن نفیس نسخ ترکیبی از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.
به گزارش آستان نیوز، ظهر شنبه 26 تیرماه، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای این مصحف شریف، کتابت این قرآن را از سوی یک جوان قرآن پژوه، نشان از همت بلند، عشق و دلدادگی جوانان متدین ایران اسلامی به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دانست و خاطرنشان کرد: کتابت این قرآن شریف تابلو و مظهری از عشق و دلدادگی جوانان کشورمان به قرآن کریم و تلاش و همت آنان برای نشر معارف دین بوده که با بهره‌گیری از رسم الخطی ترکیبی و تذهیبی زیبا، اثری ماندگار و نو خلق شده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: این اثر که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، با دستور ایشان به آستان قدس رضوی اهدا شده و این اثر ارزشمند در موزه قرآن کریم آستان قدس رضوی با عنایتی ویژه نگهداری و در معرض دید عموم عاشقان قرآن قرار خواهد گرفت.
در ادامه این مراسم ذبیح الله اوحدی؛ کاتب این قرآن نفیس، این اثر را حاصل تلاشی 13 ساله معرفی و ابراز کرد: این نسخه قرآن کریم با بهره گیری و الگو برداری از دو رسم الخط معروف مرحوم استاد نیریزی و استاد عثمان طه نگاشته شده که قرائت آن را تسهیل می کند، همچنین برای بهره مندی قاریان و حفاظ، فرود تمام صفحات در این قرآن همراه با پایان آیات است.


این فعال قرآنی یکی دیگر از اهداف نگارش این قرآن را نشان دادن گوشه‌ای از ابهت ظاهری قرآن از منظر هنر خواند و گفت: جلد این قرآن از چرم، صحافی آن کم نظیر، تذهیب آن طلاکوب و خط آن هنری نو در علوم انسانی و کتابت قرآن است.
گفتنی است؛ این قرآن نفیس در ماه مبارک رمضان سال جاری به حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اهدا شد که نوع نگارش آن مورد تمجید ایشان قرار گرفت. این اثر ارزشمند، به دستور معظم له امروز طی مراسمی رسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی به گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی اهدا شد.

گزارش تصویری:

اهدای قرآن نسخ ترکیبی، از سوی مقام معظم رهبری به موزه آستان قدس رضوی

بیشتر بخوانید:

- آشنایی با موزه های آستان قدس رضوی

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی