قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

یک کارشناس تربیتی گفت: از مهم‌ترین حقوق والدین نسبت به فرزندان آن است که در زندگی لقمه حلال بیاورند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا تراشیون در ویژه برنامه «دین، نشاط، زندگی» که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد به موضوع عوامل زمینه ساز در تربیت فرزند پرداخت.
وی اظهار کرد: انسان در طول زندگی دنیایی سرمایه‌هایی مانند لباس، ماشین، خانه، طلا و جواهرات و.. را برای خود جمع می‌کند، اما برنده و سرمایه‌دار کسی است که به سرمایه‌های واقعی و حقیقی زندگی توجه کند.
به گفته این کارشناس تربیتی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی فرزندان هستند که می‌توانند باعث سعادت دنیا و آخرت انسان شوند؛ لذا انسان آگاه سعی می‌کند که به سمت سرمایه‌های حقیقی برود و برای آن وقت بگذارد.
وی با استناد به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: یکی از حقوق والدین در قبال فرزندان آن است که در زندگی لقمه حلال بیاورند. لقمه حلال فرزند را تربیت نمی‌کند اما بستر را برای تربیت فراهم می‌‎کند.
این کارشناس تربیتی با بیان اینکه برخی از خانواده ها شکایت می‌کنند که ما فرزندانمان را به کارهای خوب تشویق می‌کنیم ولی آن‌ها توجه نمی‌کنند، بیان کرد: یکی از دلایلی که فرزندان ما به کارهای خوب تشویق نمی‌شوند، لقمه حرام است؛ پس مراقب لقمه‌ای که وارد زندگی می‌کنیم، باشیم.
وی افزود: همان‌طور که وظیفه پدر تأمین لقمه حلال است، مادر نیز وظیفه دارد که آن را ضایع نکند. زمانی‌که مادر در حال پخت غذا است و همزمان دارد به موسیقی گوش می‌دهد یا در حال غیبت کردن است، این اعمال اثرات وضعی خودش را دارد و غذا را آلوده می‌کند.
وی به خانم هایی که در آینده می‌خواهند صاحب فرزند شوند، توصیه کرد که برای داشتن نسل صالح و شایسته یک دوره پاکسازی و معنوی داشته باشند؛ زیرا نسل ما می‌تواند سرباز و یاری‌گر امام زمان(عج) باشد.
حجت الاسلام تراشیون در ادامه سخنانش عنوان کرد: آرامش یکی از عوامل مؤثر در تربیت است؛ مادران برای تربیت فرزندان نیاز به آرامش دارند و مردان یکی از مهم ترین مؤلفه‌های آرام بخشی در زندگی هستند.
وی گفت: اولین بخش آرامش، آرامش دیداری است، زمانی که مرد به همسرش نگاه محبت آمیز می کند و زن نیز در پاسخ به همسرش نگاه محبت آمیز دارد، خداوند نگاه رحمت بر این خانواده می کند.
یادآور می‌شود؛ ویژه برنامه «دین، نشاط، زندگی» همه روز عصرها از ساعت 18 تا 19:30 با حضور کارشناسان برجسته در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

کلیپ مرتبط:
- سیزدهمین دوره سلسله جلسات دین نشاط زندگی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با موضوع " عوامل زمینه ساز در تربیت فرزند " در تاریخ 13 شهریور 95 واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا علیه السلام
- سیزدهمین دوره سلسله جلسات دین نشاط زندگی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با موضوع " مراحل دینی تربیت فرزندان " در تاریخ 14 شهریور 95 واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا علیه السلام


کتاب مرتبط:
- مجموعه گل / چهل حدیث لقمه حلال و حرام به کوشش جواد محدثی
- کتاب الکترونیکی "اوغات فراغت فرزندان"
- کتاب الکترونیکی " تربیت دینی فرزندان " در موضوع تربیت فرزندان به روش اسلامی

- لقمه حلال

- امام باقر(ع) و تربیت فرزند

بسته ویژه:

- بسته ویژه خانواده؛ لزوم تولید نسل و تربیت صحیح فرزند

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی