قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

روایت‌های فراوانی درباره رفتار و منش امام هشتم(ع) وجود دارد که دلالت بر آن می‌کند ایشان همانند جد بزرگوارشان، رسول خدا (ص) رفتار می‌کردند و بردباری و مهربانی و احسان آن حضرت شامل همه مردم می‌شد.

در سیره آن حضرت آمده، نسبت به رسیدگی به مردم بخصوص محرومان توجه جدی داشتند. همانند جد بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خفا و به صورت پنهانی بخصوص در تاریکی شب به نیازمندان رسیدگی و به آنان احسان و نیکویی می‌کردند و صدقه می‌دادند.

 آداب کمک به محرومان
در تاریخ زندگی ایشان آمده، اگر کسی از آن حضرت تقاضایی داشت و نیازش را مطرح می‌کرد، چنانچه برای حضرت مقدور بود، بدون درنگ و فوری آن را برآورده می‌کردند، زیرا معتقد بودند، اگر فرصت از دست برود، ممکن است نیاز آن فرد از راه دیگری برطرف شود؛ یعنی سبقت جستن در رفع نیازهای مردم. آن حضرت بدون هیچ گونه منتی به مردم و نیازمندان، کمک می‌کردند و برای اینکه کسی که به ایشان رجوع و نیازش را مطرح کرده، دچار شرمساری و خجالت نشود.

بخشش، منفعت بردن است
موردی دیگری که در این زمینه در تاریخ آمده، این است که این امام بزرگوار زمانی که ولایتعهدی را پذیرفتند و راهی خراسان شدند، در روز عرفه تمام دارایی خود را میان نیازمندان تقسیم کردند. به گونه ای که وزیر اعظم مأمون به نام فضل بن سهل وقتی امام را دید، به امام عرض کرد، این گونه بذل و بخشش شما سبب زیانکاری و خسارت است، اما امام در پاسخ او فرمودند، این کار سراسر غنیمت و منفعت بردن است.

 افق‌های روشن آینده
وی با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی و تاکید معظم له بر توجه به محرومان معتقد است: بسیاری از مردم ما در سراسر کشور و حتی خارج از کشور، موقوفات بسیاری برای ساحت مقدس امام رضا(ع) تقدیم کرده اند که این موقوفات و عواید آن بسیار قابل توجه است. درست است که گسترش حرم مطهر و ایجاد فضاهای مناسب برای پذیرایی و اسکان و آسایش زائران امام رضا(ع) بخش مهمی از این موقوفات است و عواید آن را به خود اختصاص می‌دهد، اما با توجه به اینکه امام رضا (ع) در میان ما به عنوان امام مهربانی‌ها و برآورنده حاجت‌ها شناخته می‌شود، بنابراین تشکیلاتی که به نام مقدس آن حضرت است، باید عنایت امام را نسبت به نیازمندان به شایستگی تداعی کند.

اینفوگرافی مرتبط:

- هشت تابلو از کرامات خورشید هشتم

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی