قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

 
آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و توجه به آن به عنوان یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، به تبیین نکات مهمی درباره «تقابل تشیع ناب و تشیع انگلیسی» پرداخت.
وی عنوان کرد: در بین تمام آموزه‌های ولایی امام رضا(ع)، آن‌چه مورد توجه همه مردم و تمام فرق اسلامی است، حدیث شریف «سلسله‌الذهب» است که وجود مقدس امام هشتم(ع) سلسله سند را از خودشان و تمام معصومین(ع) به پیغمبر اکرم(ص) و از ایشان به جبرئیل و سپس به خدا رسانده‌اند.
آیت الله علم الهدی افزود: حدیث سلسله‌الذهب یعنی در سلسله روایت امام رضا(ع)، یک غیر معصوم(ع) وجود ندارد. هیچ حدیثی با این کیفیت موجود نیست. نکته قابل توجه این است که در حدیث امام رضا(ع) شرط توحید ولایت اهل‌بیت(ع) است و این امام بزرگوار تحت این عنوان مطرح می‌کنند که من از شروط توحیدم. با اینکه سرحلقه امامت و ولایت وجود امیرالمؤمنین(ع) است، نمی‌گویند حضرت علی(ع) از شروط آن هستند.
وی ادامه داد: در آن زمان مأمون در خراسان حکومت می‌کرد و به خاطر موقعیت اقلیمی خراسان که مردم نسبت به اهل‌بیت پیغمبر(ص) علاقه مند بودند، مأمون ادعا کرد من شیعه هستم و رسما اعلام کرد من شیعه‌گری را از پدرم هارون آموختم. او هم شیعه بود. مأمون مجلس مباحثه تشکیل داد و در مقام اثبات خلافت امیرالمؤمنین(ع) با علمای عامه و اهل‌سنت بحث کرد.
امام جمعه مشهد اضافه کرد: با این کیفیت مأمون می‌خواست تشیع را به صد سال گذشته و فقط به شخص امیرالمؤمنین(ع) ارجاع دهد؛ آن‌هم امیرالمؤمنینی که یک قرن قبل به شهادت رسیده‌اند و وابستگی هیچ انسانی به امیرالمؤمنین(ع) در یک قرن قبل برای حاکمیت و خلافت امروز مأمون زیانی ندارد.
وی افزود: مامون دنبال این بود که شیعه‌ای بسازد که فقط علی را دوست داشته باشد، نه شیعه‌ای که امروز پیرو ولایت و عمل‌کننده به امامت باشد و امام رضا(ع) برای رد شیعه دست‌ساز مأمون فرمودند: «و أنا من شروطها» یعنی «من شرط توحیدم». نگفتند «و علی من شروطها»؛ زیرا شیعه‌ای امروز اسلام ناب دارد که دنبال امام زنده است.
آیت الله علم الهدی گفت: همین نقشه شیعه‌سازی مأمون امروز هم در دنیا هست؛ یعنی شیعه انگلیسی همان شیعه‌ای است که شیعه را به 14 قرن قبل برمی‌گرداند. این شیعه همان است که مأمون می‌خواست بسازد، اما شیعه‌ای که به فرمان حجت امام زمان(عج) و ولی‌امر منصوب شده از طرف بقیه‌الله(عج) جلوی استکبار بایستد، مزدور استکبار را به خاک و خون کشیده و نابود کند و جریان‌های استکباری را در عداوت و دشمنی امام حسین(ع) سرکوب کند، آن‌ها چنین شیعه‌ای را نمی‌خواهند و آن را سرکوب می‌کنند.
وی افزود: همان وضع امام رضا(ع) و مأمون را امروز ما در قالب شیعه ناب و انگلیسی داریم. شیعه انگلیسی نمی‌خواهد به دنبال رهبر باشید. آن‌چه امروز دنیای استکبار را به زانو درآورده و دست دزدی و خیانت استکبار را از جان و مال مسلمانان قطع می‌کند و صحنه جهان را برای اصلاح جهانی بقیه‌الله آماده می‌کند، شیعه پیرو ولی فقیه است.

بیشتر بخوانید:

- بسته ویژه از «اسلام آمریکایی» تا «تشیع انگلیسی»

- 12 اصل از اصول آموزه‌های حضرت رضا(ع) خطاب به بشریت/اسلام بی خطر و اسلام بی جهاد، اسلام نیست/جامعه اسلامی یک جامعه شاد است

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

قدمگاه بهبهان+امام رضا+زیارت+بهبهان+پیاده روی+پای پیاده

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی