قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

تولیت آستان قدس رضوی در عملیات آغاز به کار احداث زائرسرای رضوی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش برای رفاه حال زائران کم درآمد، گفت: امروز به برکت توجهات حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یک گام دیگر در راستای تسهیل امر زیارت و آرامش زائران حضرت ثامن الحجج(ع) برداشته خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری جشن های دهه کرامت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به ورود بیش از 27 میلیون زائر در سال به مشهد مقدس، تصریح کرد: مشهد ظرفیت بسیار بالایی در جذب زائران داشته و حضور آنان در ایام مختلف سال، مشهد را به پرجمعیت ترین نقطه کشور به لحاظ جمعیت متغیر تبدیل کرده است و چنانچه امکانات رفاهی بیشتری برای زائران فراهم شود، این رقم می تواند به مراتب بیشتر شود.
وی با بیان اینکه امکانات موجود برای رفع نیاز زائران کافی نیست، تاکید کرد: در آستان قدس رضوی و همه بخش های خدمت رسان بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) باید تلاشمان در راستای رفاه حال زائران به ویژه زائران کم درآمد باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت:‌ تاکنون فضاهای خوبی برای اقشار متوسط به بالای جامعه که به مشهد مقدس سفر می کنند فراهم شده است، اما برای زائران کم درآمدی که به سختی به زیارت امام رئوف(ع) مشرف می شوند، حتما باید چاره ای اندیشید.
تولیت آستان قدس رضوی خدمت در شهر مشهد را توفیق بزرگی دانست و افزود: همه مسئولان شهری و ما به عنوان خادمان حرم مطهر رضوی مسئولیت مضاعفی نسبت به سایر شهرها داریم و باید برای پذیرایی از زائران امام مهربانی ها بهترین میزبان باشیم و همه ظرفیت های خود را برای رفاه هرچه بیشتر زائران به کار ببریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که زائران بسیاری شب ها را در اطراف بست های حرم مطهر رضوی به استراحت می گذرانند، تاکید کرد: ما در برابر رفاه و آسایش این دست از زائران مسئول هستیم و باید همه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای دستگیری از این اقشار تمام تلاش خود را انجام دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به اختصاص 75 درصد فضای به کار رفته به فضای غیر مسکونی در این پروژه، گفت: نگاه ما در احداث زائرسرا و زائرشهر تنها اسکان زائران نبوده و علاوه بر این، به دنبال احداث فضایی مرفه و کاملا فرهنگی و مکانی برای معرفت افزایی زائران هستیم.
وی همچنین تاکید کرد: در بحث توسعه شهری بر این معتقدیم که باید فضاهای سبز متعلق به آستان قدس رضوی روز به روز افزایش یابد، چرا که این ها حق عمومی مردم نیز به حساب می آید و باید از این فضاها در راستای رفاه زائران و مجاوران به ویژه جوانان و نوجوان استفاده کرد.

عشق و دلدادگی به حضرت رضا(ع) پشتوانه نذورات
تولیت آستان قدس رضوی، وقف و نذر را دو محور اصلی اقتصادی آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: فعالیت های اقتصادی که در این آستان انجام می شود، صرفا برای گردش اقتصادی و مالی موقوفاتی است که به آن محول شده؛ این فعالیت ها در وهله اول باید شآن و منزلت این آستان مقدس را حفظ کرده و در مرحله بعدی در راستای سیاست های اقتصادی کلان جامعه که در حال حاضر اقتصاد مقاومتی است، حرکت کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی از مردم، برای مردم و درخدمت مردم است، گفت: در احداث این زائرسرا و زائر شهر با توکل به خدا و با استعانت از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) کار را آغاز کردیم و حتما کمک و مساعدت مردم می تواند برای تسریع در احداث این پروژه ها موثر واقع شود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این مطلب که فراسوی نذوراتی که زائران برای حرم عالم آل محمد(ص) انجام می دهند، عشق و دلداگی به این خاندان نهفته است، افزود: ما به پشتوانه این عشق و دلداگی که ارزش بی شماری دارد، هر روز فعالیت خود را آغاز می کنیم.

توجه به مقوله بهداشت و درمان
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نیازسنجی های صورت گرفته در شهر مشهد تاکید کرد: در بخش بهداشت و درمان شهر مشهد نیازمند به احداث و توسعه درمانگاه و بیمارستان به ویژه در منطقه حاشیه شهر است.
وی با گلایه از ظهور بی قاعده مراکز تجاری در شهر مشهد تاکید کرد: آنچه که در توسعه شهری بسیار حائز اهمیت است، نیازسنجی شهری است. از همه مسئولان می خواهیم دست در دست هم بدهند و نیاز زائران و مجاوران این شهر مقدس را برطرف کنند.

گزارش تصویری

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی