قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

سه گرایش ایدئولوژیک در دنیای اسلام و در کشور ما وجود دارد:
۱. پذیرش تمدن مدرن؛
۲. ترکیب مدرنیته و اسلام؛
۳. تمدن‌سازی نوین اسلامی

«در درون دنیای اسلام و بین مسلمان‌ها سه گرایش ایدئولوژیک نسبت به اسلام وجود دارد:

گرایش اول گرایش سکولاریستی است که در آن، از نظر سیاسی رابطه‌ دین و دولت و به طور کلی رابطه‌ دین و اداره نظام اجتماعی قطع است. از منظر این گرایش عقلانیت اداره‌ جامعه باید عقلانیت سکولار باشد، بنابراین ساختارها و نظام‌های اجتماعی هم سکولار می‏‌شوند؛ یک سکولاریزم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که اسلام را هم به عنوان یک دین معنوی که سرپرستی حیات باطنی انسان‌ها را در حوزه‌ زندگی شخصی‌شان بر عهده دارد، به رسمیت می‌شناسد. اصحاب این گرایش هیچ نقشی برای اسلام در حیات اجتماعی بشری و مدنیّت بشر قائل نیستند و حتی برای نبی اکرم(ص) هم نقش ولایت و سرپرستی قائل نیستند! ادعا می‌کنند که حضرت اسوه بوده‌اند اما ولایتی نداشته‌‏اند!

گرایش دوم، گرایش کسانی است که معتقد به دین سیاسی هستند و اسلام را دین سیاسی می‌دانند، اما در عین حال، قائل به یک اسلام حداکثری نیستند و در تعامل با جریان تجدد، معتقد به ترکیب سازی مکتب اسلام با این جریان هستند؛ در یک کلام معتقد به ایجاد مدرنیته اسلامی و مدرنیته اخلاقی هستند.
به تعبیر معتقدان به این گرایش می‌توان به مدرنیتهٔ موجود، آهنگ اسلامی داد و ارزش‌های اسلامی را در آن تعبیه کرد و یک الگوی جدید برای بشریت ساخت. مدل آنها "ژاپن اسلامی" است و یا کشورهایی مثل مالزی یا ترکیه را الگوی خودشان قرار می‌دهند.

گرایش سوم گرایشی است که معتقد به تمامیت اسلام است و اینکه اسلام می‌تواند و می‌بایست به‌تدریج یک تمدن فراگیر را در جهان ایجاد کند و راه جدیدی را پیش روی بشر بگذارد که در آن، سعادت از بستر عبودیت عبور می‌کند و سعادت دنیوی و عبودیت توأمان برای بشر فراهم می‌شود...».

۹۰/۱۰/۱۹
@ostadmirbaqeri
قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی