قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه


همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) و طبق یک سنت دیرینه اجتماع بزرگ و باشکوه ۶۰ هزار نفری پیاده‌روی مردم شهرستان بهبهان و مناطق اطراف در قدمگاه مقدس امام رئوف(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از اهواز، در این آیین سنتی، مذهبی که با حضور خادمیاران رضوی، اقشار مختلف مردم و خادمیاران رضوی برگزار و از شبکه استانی خوزستان به صورت مستقیم پخش شد، مردم عزادار از نخستین ساعات امروز با حرکت به سمت قدمگاه امام رضا(ع) در منطقه تاریخی ارجان به عزاداری پرداخته و موکب های رضوی به ویژه موکب دربانان حرم مطهر امام رضا(ع) نیز در طول مسیر از سوگواران و زائران امام رضا(ع) پذیرایی کردند.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهبهان در خصوص برگزاری مراسم آیینی پیاده‌روی مردم بهبهان با عنوان اجتماع بزرگ «تا قدمگاه خورشید» در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، گفت: امسال این مراسم به دنبال تبلیغات و اطلاع رسانی خوب رسانه ها به ویژه خادمیاران رسانه کشور، بسیار باشکوه‌تر و افزایش شرکت کنندگان بیشتری نسبت به سال قبل با جمعیت ۶۰ هزار نفری برگزارشد.
حجت‌الاسلام حسینوند، با تاکید بر همکاری و همیاری خوب دستگاه ها و نهاد‌های اجرایی و زیرساختی در برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ تا قدمگاه خورشید در سال جاری گفت: افزون بر موکب دربانان آستان قدس رضوی در مجموع ۱۰۵ موکب به همت مردم و بانیان نیکوکار این استان در مسیر پیاده روی مستقر شد و علاوه بر پذیرایی از هیات های عزاداری برنامه های خوب کیفی و فرهنگی را نیز برای سوگواران رضوی و شرکت کننده در این مراسم اجرا کردند.

*توزیع 45هزار پرس غذای گرم در اجتماع بزرگ «تا قدمگاه خورشید»
وی با اشاره به همیاری و مشارکت ۵۰ نفر از خادمیاران رضوی در موکب ها گفت: علاوه بر توزیع ۴۵ هزار پرس غذای گرم بین سوگواران رضوی که ۱۰ هزار پرس آن از موکب دربانان آستان قدس رضوی بود مردم نیز به صورت خودجوش توزیع خیرات و نذورات محلی و غذاهای سنتی این منطقه را به صورت فراگیر داشتند.
حجت‌الاسلام حسینوند، اظهارداشت: آیت الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی از سخنرانان اصلی مراسم در سه منطقه محوری قدمگاه بود.


*توزیع 10هزار غذا در موکب دربانان آستان قدس رضوی در اجتماع بزرگ تا قدمگاه خورشید
ناصر سلطانی ، خادم دربان کشیک دوم آستان قدس رضوی و مسئول موکب دربانان آستان قدس رضوی در اجتماع بزرگ تا قدمگاه خورشید در بهبهان، نیز در ادامه این گفتگو توزیع 10هزار غذا در این موکب را علاوه بر پخش اقلام متبرک حرم رضوی تاکید کرد و گفت: آیین تبرک جستن به پرچم متبرک رضوی نیز که در این موکب افراشته شد توسط سوگواران و زایران قدمگاه انجام شد.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

قدمگاه امام رضا علیه السلام در شهرستان بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی