قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=11734760-6c81-45d3-a441-6f8f652e1227

همزمان با شام شهادت حضرت سید الشهداء(علیه‌السلام)، آئین سنتی شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی درمسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر رضوی و سپس در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که طبق روال هر سال با اقامه نماز مغرب و عشا در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز شد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و هزاران خدمه بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) با در دست داشتن شمع روشن و خواندن نواهایی حزن‌انگیز به طرف بارگاه این امام همام حرکت کردند.
در این مراسم، خادمان، کفشداران، دربانان، حفاظ و فراشان حرم مطهر رضوی در میان حلقه حزن و اندوه عزاداران حسینی در حالی که لاله شمع‌های فروزان در دست داشتند، مسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر را طی کردند و برای عرض تسلیت به ساحت مقدس آن امام همام در صحن انقلاب اسلامی که به پرچم سرخ گنبد سید الشهدا(علیه‌السلام) مزین شده بود، گردهم آمدند.
تعدادی زیادی از عزاداران حسینی و زائران و مجاوران امام رضا(علیه‌السلام) نیز گرداگرد خادمان و همنوا با ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام)؛ علی خوشچهره، جعفر ملائکه و علی الهی عزاداری کردند و در مظلومیت حضرت سید الشهدا(علیه‌السلام) و یاران فداکارشان و اسیری و غربت اهل‌بیت(علیه‌السلام) اشک ماتم ریختند.
مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالحسین(علیه‌السلام) پس از نماز مغرب و عشاء آغاز شد و پس از ساعتی در صحن انقلاب اسلامی با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام) به پایان رسید.
گفتنی است هر ساله آئین ویژه شام غریبان امام حسین(علیه‌السلام) همزمان با شامگاه دهم محرم الحرام در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شد، که امسال برای اولین بار این آئین با فضا سازی ویژه و با حضور پرشور زائران و مجاوران در صحن انقلاب اسلامی بارگاه قدس رضوی برگزار شد.

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=c1aa4aa4-0bb3-4a15-aa7c-ae789f3b5b10

گزارش تصویری:
- مراسم شام غریبان حسینی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی