قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

اجتماع عظیم سوگواران امام جعفر صادق علیه السلام با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، صبح امروز همزمان با فرارسیدن بیست و پنجم ماه شوال، سالروز شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع)، اجتماع عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت علیه السلام با حضور مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمع کثیری از مردم عزادار برگزار شد.
این مراسم از عرصه میدان شهدا آغاز شد و پس از تلاوت کلام وحی، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی، عزاداران صادقی برای عرض تسلیت به محضر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند و در رواق بزرگ امام خمینی(ره) گرد هم آمدند و در کنار پیکر مطهر دو شهید گمنام در سوگ شهادت ششمین امام شیعیان بر سرو سینه زدند.
در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی، طی سخنانی به تبیین جایگاه رهبری در جامعه اسلامی پرداخت و با تاکید بر این مطلب که شخصیت امام صادق(ع) در عرصه سیاسی، کمتر از شخصیت ایشان در حوزه فرهنگ و علم نبود؛ خاطرنشان کرد: رویکرد رهبری سیاسی در کنار رهبری مرامی، آن راهبردی است که پیامبر اکرم(ص) نسبت به امت اسلام داشتند و ولایت امیرالمونین علی(ع) نیز در راستای همین رویکرد اسلامی بود.
امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه «امام صادق(ع) در کنار رهبری فرهنگی و علمی جامعه، رهبری سیاسی را نیز دنبال می‌کردند» گفت: برپایی حکومت اسلامی با رهبری سیاسی- دینی، آرزو و آمالی بود که قرن‌ها شیعیان برای برپایی آن تلاش می‌کردند و امروز به برکت خون شهدا و روشنگری علما در ایران اسلامی محقق شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، دلیل توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار با نظام جمهوری اسلامی را وجود رهبری سیاسی- دینی اسلامی معرفی و تصریح کرد: این حکومت برگرفته از آموزه‌های ناب اسلام و نقطه آمال شیعیان است، که پس از گذشت قرن‌ها و در پی مجاهدت‌ها‌ و ایثارهای بسیار، در جهان اسلام برپا شده است.
آیت الله علم الهدی همچنین در این مراسم به نقل برخی وقایق از زندگی با برکت امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و از 5 توطئه خلفای عباسی برای شهادت ایشان سخن به میان آورد.
گفتنی است، در پایان عزاداران و سوگواران امام جعفر صادق علیه السلام، نماز ظهر و عصر خود را به امامت آیت الله العظمی سبحانی اقامه کردند.

گزارش تصویری مرتبط:

- اجتماع عظیم عزادارن مکتب جعفری و تشییع شهدای گمنام در مشهد مقدس
- اجتماع عظیم عزاداران مکتب جعفری از نگاهی دیگر
- حضور تولیت آستان قدس رضوی در مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در مدرسه علمیه نواب

- مراسم عزاداری ظهر شهادت امام صادق(ع) در رواق امام خمینی(ره)

کلیپ مرتبط:

- اجتماع عظیم عزادارن مکتب جعفری و تشییع شهدای گمنام باحضور تولیت آستان قدس رضوی

ویژه نامه مرتبط:

- پرونده چندرسانه ای ویژه شهادت «امام صادق(ع)»

- ویژه نامه چندرسانه ای «صادق آسمان ها؛ مرد مبارزه، علم و تشکیلات»

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۱)

امثال این حقیر را نیز دعا کنید

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی