قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

گروه اعزامی آستان قدس به مراسم باشکوه «تا قدمگاه خورشید» در پی استقبال چند ده هزار نفری و بی نظیر مردم ولایتمدار بهبهان از پیاده روی قدمگاه امام مهربانی ها اطلاعیه ای صادر کرد...

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی ولیک علی بن موسی الرضا(ع) بعدد ما احاط به علمک

مردم ولایتمدار و حماسه ساز شهرستان بهبهان

سلام علیکم

احتراما بدینوسیله و به نمایندگی از آستان ملایک پاسبان رضوی که برای نخستین بار (نه به عنوان دعوت بلکه به عنوان ماموریت رسمی جهت ابلاغ تسلیت شهادت امام مهربانی ها و تشکر کارمندان و خادمان و خادمیاران حضرت رضا علیه السلام) به جمع ده ها هزار نفری معنوی و غرورآفرین و کم نظیر شما محبان اهل بیت علیهم السلام اعزام شدیم از این حضور گسترده و خالصانه شما تشکر کنیم.


به راستی کدام تبلیغات رسانه ای یا حضور کدام چہره بزرگوار ملی می تواند باعٺ شود تا جوانی با تیپ آنچنانی دست همسر جوان خود را بگیرد و با پای برهنه مسیر طولانی را بصورت رفت و برگشت طی کند یا مادری که سنگینی طفل را بر دوش خود تقبل یا مردی را باپای شکسته و عصایی در دست راهی صحرا کند جز عشق امامت و ولایت....

حۻور ده ها هزار نفری شما مردم در وادی امامت در واقع ورود به وادی توحید (برحسب روایت سلسله الذهب و تاکید بزرگان از علما در مورد مراسم قدمگاه بهبهان) و فرار از آن ظلمتی است که اهل سقیفه می خواستند با خروج مردم از بیت النور امامت مردم را به آن مبتلی کنند(اشاره به آیات سوره نور).

اجتماع عظیم ݐیاده روی مردم ولایتمدار بهبهان در وادی امامت و همچنین اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی در مسیر نجف اشرف تا کربلای و مردم خراسان تا حرم رضوی جملگی ما را یاد این دو فراز از زیارت شریف جامعه کبیره خطاب به اهل بیت علیهم السلام می اندازد که "نصرتی لکم معده" "و مودتی خالصه لکم" یاری ما برای شما مهیاست و مودت خالصانه ما نثار شما اهل بیت پیامبر باد.

ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این مراسم پیشنهاد می شود این همایش به دلیل حجم گسترده حضور مردمی از چند نقطه جنوب کشور که پیش بینی می شود در آینده نزدیک به صدها هزار نفر نیز برسد ، برنامه ریزی در سطح مدیران استانی گردد، که صدالبته همه این مهم باید تحت اشراف امام جمعه محترم شهرستان باشد.

جنبه مردمی و نخبگانی این مراسم نیز همواره باید بر خدمات نهادهای حاکمیتی غالب باشد که البته اینها با هم منافاتی ندارند.


در پایان برخود فرض می بینیم که به عنوان فرستادگان آستان رضوی از این حضور باشکوه و میهمان نوازی گرم و کریمانه شما ساکنان جاده ولایت و پیروان مکتب امامت تجلیل و تشکر کنیم.

رحمت و برکات خداوند برشما و سرزمین شما که سالهاست علاوه بر میزبانی از آن امام مهربانی ها در جریان هجرت تمدن سازشان ،پس از هجرت آن نور هشتمین نیز پناهگاه نجبای اهل بیت علیهم السلام و همچنین پرورش دهنده محبان و یاران باشد.


🔻سرپرست تیم اعزامی ویژه آستان قدس رضوی به آیین باشکوه تاقدمگاه خورشید شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

قدمگاه امام رضا علیه السلام در شهرستان بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی