قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

امسال نیز چون سال‌های گذشته تمامی زائران روزه‌دار در حوزه اماکن متبرکه حرم مطهر، مهمان بسته‌های تبرکی افطاری خواهند بود.
مدیریت امور خدمه اماکن متبرکه ضمن اشاره به بکارگیری هزار نفر از نیروهای خدمه اعم از خادمان افتخاری، خدمت‌یاران و کارمندان آستان قدس رضوی در تهیه و توریع بسته‌های افطاری ماه مبارک رمضان گفت: روزه‌داران نمازگزار در صفوف نماز با بسته‌هایی شامل شیرعسل، کیک محصولات رضوی و نیز خرمای تبرکی پذیرایی می‌شوند و به‌طور میانگین روزانه 80 هزار بسته افطاری آماده توزیع خواهد بود.

همچنین توکلی از پذیرایی روزه‌داران مجاور در سفره‌های افطاری صحن هدایت حرم مطهر رضوی همچون سال‌های گذشته خبر داد و گفت: ماه مبارک رمضان امسال نیز علاوه بر پذیرایی مهمانان در مهمانسرای حضرت، روزانه دوازده هزار مجاور با دریافت کارت به غذای متبرک حضرت در صحن هدایت دعوت شده و نیز با سوپ، بسته‌های نان، پنیر، سبزی، دسر، خرما و شربت پذیرایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای سومین سال است که توزیع کارت‌های دعوت افطاری حرم مطهر با تقسیم‌بندی محله‌های مشهد و مراجعه خدمه به درب منازل انجام می‌شود.
گفتنی است در سال گذشته طی ماه مبارک رمضان 360 هزار نفر میهمان سفره افطار حرم مطهر حضرت رضا(ع) به عنوان بزرگترین سفره افطاری در جهان اسلام بودند.

سال گذشته نیز افزون بر پذیرایی میهمانان در سفره حضرت رضا(ع) توزیع بسته های افطاری سبک در بین صفوف نمازهای مغرب و عشا نیز در طول ماه مبارک رمضان انجام شد.
این طرح با استقبال چشمگیر زائران و به خصوص مجاوران حرم مطهر رضوی قرار گرفت.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی