قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر با شعار «در مدار آفتاب» تشریح شد.

به گزارش آستان نیوز، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، گفت: ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه برای نسل جوان در سایه تبیین شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان اسوه حسنه و ارائه خدمات فرهنگی تبلیغی به زائران پیاده از رویکردهای این ویژه برنامه ها خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی خادم یاران فرهنگ رضوی بیان کرد: در این زمینه دو نشست با حضور 1000 مبلغ و ذاکر و 2000 مسئول هیئت‌های مذهبی سراسر کشور برگزار خواهد شد تا با برگزاری این نشست های توجیهی، مولفه ها و شاخصه های اصلی خدمت در عرصه تبلیغ دینی ذیل پرچم سبز آستان مقدس حضرت رضا(ع) را در سراسر کشور معرفی کنیم.

وی افزود: در این ایام همچنین مسابقه بزرگ کتابخوانی بر مدار آفتاب با موضوع آشنایی با زندگی امام رضا(ع) به 5 زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و آذری‌ برگزار خواهد شد که برای نخستین بار پیش بینی می شود دو میلیون نفر در این مسابقه مشارکت داشته باشند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی  آستان قدس رضوی گفت: همایش عظیم «عزاداران رضوی» نیز در سه روز پایانی ماه صفر با حضور 3 هزار هیئت مذهبی از سراسر کشور  برگزار می شود که سخنرانان آن آیت الله علم الهدی، آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی خواهند بود که به تبیین سیره حضرت رضا(ع) می پردازند.

خدمت رسانی به زائران پیاده

حسینی از برگزاری سه محفل قرآنی در شب رحلت پیامبر اکرم(ص)، شب 29 صفر و شب شهادت امام رضا‌ علیه‌السلام خبر داد و ادامه داد: این مراسم ها از ساعت 11 شب آغاز می شود که محفل شب شهادت امام رضا علیه‌السلام از شبکه تلویزیونی قرآن به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی تبلیغی به زائران پیاده عنوان کرد: 500 مبلغ زن و مرد خدمات فرهنگی تبلیغی خود را در بیش از 300 ایستگاه به زائران پیاده ‌شهری و بین شهری ارائه و 57 ایستگاه خدماتی آستان قدس رضوی در 43 پایگاه درون شهری و 14 پایگاه برون شهری خدمات رسانی خواهند کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: 2 ایستگاه استقبال از زائران پیاده در مبادی ورودی به اماکن متبرکه ایجاد خواهد شد تا ضمن خوشامدگویی و تکریم زائرین پیاده پذیرایی مختصری نیز از آنان داشته باشند.

وی به برگزاری نشست های بین المللی «گفتمان رضوی» با حضور زائرانی از 15 کشور جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این نشست ها به 4 زبان انگلیسی، عربی، اردو و آذری برپا می شود که به تبیین موضوعاتی چون «گردهمایی اربعین حسینی آغازی بر همگرایی جهان اسلام » و «مناظرات رضوی راه حل مناسب برای تقریب مذاهب» می پردازد.

حسینی ادامه داد: تأمین، آماده سازی و ارسال محتوای فرهنگی ویژه دهه آخر صفر برای 20 هزار شخصیت حقوقی و حقیقی و ارسال کتاب‌های متناسب با این ایام به 2 هزار و 500 مرکز فرهنگی و کتابخانه به 150 کشور جهان از اقدامات دیگر این معاونت است.

ویژه برنامه های اربعین حسینی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی  آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رواق امام خمینی(ره) محور برپایی ویژه برنامه های اربعین حسینی است، افزود: مراسم شب اربعین با سخنرانی حجت الاسلام کافی و ظهر اربعین نیز با سخنرانی آیت الله علم الهدی رنگ و بویی حسینی خواهد داشت.

برگزاری 1000 سلسله جلسات حلقه های معرفت در حرم و پایگاه های استقبال از زائرین پیاده، برگزاری روزانه جلسات پرسمان رضوی در 12 مسجد حاشیه شهر مشهد، برگزاری 6 برنامه با عنوان «یاران خراسانی» ویژه دانش‌آموزان و برپایی سه پایگاه فرهنگی کبوترانه، هاشمی نژاد و باغ رضوان از دیگر برنامه هایی است که حجت الاسلام حسینی به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این ایام همچنین قریب به یک میلیون محصول فرهنگی شامل پرچم، محصول فرهنگی و سایر محصولات اعم از نرم افزار،‌ سی دی،‌ فلش کارت،‌ کارت پستال و آماده سازی شده است که به زائران و اعضای‌ هیئت­های مذهبی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای زائران غیر ایرانی عنوان کرد: برگزاری جلسات سخنرانی و عزاداری به سه زبان عربی، اردو و آذری، برگزاری «محفل بین‌المللی انس با قرآن» با حضور زائران عرب، اردو، آذری و انگلیسی زبان از 10 کشور جهان اسلام، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به زبان­های مختلف ویژه کودکان غیر ایرانی، ثبت‌نام و ارائه خدمات به حدود 60 کاروان از 7 کشور جهان از جمله برنامه هایی است که برای این گروه از زائران در نظر گرفته شده است.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی