قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

مدیر امور رفاه زائرین آستان قدس رضوی گفت: در ایام دهه مبارک کرامت رضوی در وعده ناهار بیش از 50 هزار پرس غذای گرم در بین زائران توزیع خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری جشن های دهه کرامت آستان قدس رضوی، مهندس حمید حبیبی پور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و پیرو دستور تولیت معزز آستان قدس رضوی مبنی بر تسهیل حضور زائران در حرم مطهر رضوی و نگاه ویژه به قشر مستضعف زائرین، در دهه کرامت رضوی که خیل عظیمی از زائران به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند روزانه 5 هزار پرس غذای گرم در وعده ناهار بین زائران توزیع می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: مراحل تهیه، آماده سازی و طبخ غذای گرم همگی با مشارکت خادمان امام رضا(ع) و با نظارت آستان قدس رضوی انجام شده و در ایستگاه صلواتی واقع در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی همه روزه در دهه کرامت توزیع می گردد.
مدیر امور رفاه زائرین آستان قدس رضوی همچنین تاکید کرد: در راستای همین نگاه و در ادامه توزیع غذا در سحرگاه های ماه مبارک رمضان، در این ایام نیز توزیع 15 هزار پرس غذا در وعده شام در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
وی تصریح کرد: آماده سازی و طبخ غذا توسط خادمان و خدمتگزاران انجام شده و در مناطق کم برخوردار و محروم حاشیه شهر توزیع می شود.
حبیبی پور در ادامه گفت: به منظور ایجاد شور و نشاط معنوی در سطح شهر 8 ایستگاه صلواتی احداث شده است که از زائران و مجاوران با کیک و شربت پذیرایی خواهند کرد.

گزارش تصویری مرتبط:

- توزیع غذای نذری در ایستگاه صلواتی امام جواد (ع)

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۱)

۱۸ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۳۲ محمد آذرکار
یا علی بن موسی الرضا.
سر بزنید.یا علی...
-----
☑️ یاد امام زمان

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی