قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

حرم مطهر رضوی در روز عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش آستان نیوز، در روز عاشورای حسینی و شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هزاران زائر و مجاور بارگاه منور رضوی خود را به حرم مطهر امام مهربانی ها رساندند و در غم شهادت مظلومانه حضرت ثارالله(ع) به سوگ نشستند.
در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی نیز مراسم ویژه‌ای با قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکران اهل‌بیت(ع) آغاز شد. در ادامه نیز آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی درباره قیام و شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه جبهه دینی بنی امیه جبهه براندازی اسلام بود، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با قیام و شهادت خود تمام نقشه های دشمنان اسلام را بر هم زد.
وی با بیان اینکه اسلام با رقابت در عرصه سیاست و فعل و انفعالات جریان های سیاسی برای رسیدن به قدرت مخالف است، گفت: در دنیای سیاست افراد برای دستیابی به قدرت و پول تا جایی پیش می روند که دین را از میان برمی دارند و با حلال و حرام و ارزش های دینی مقابله می کنند.
علم الهدی ابراز کرد: زمانی که سیدالشهداء قیام کردند عده ای فکر می کردند فرزندان پیغمبر(ص) و خاندان بنی امیه درصدد دست یافتن به قدرت سیاسی با یکدیگر می جنگند، از این رو دو سپاه را با هم مقایسه می کردند و جبهه بنی امیه که ظاهر از قدرت و لشگر بیشتری برخوردار بود، انتخاب کردند.
وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا بیان کردند: «خدایا تو می دانی قیام و حرکت من به خاطر رقابت در عرصه قدرت یابی نیست، بلکه من به خاطر احیای دین جدم رسول خدا(ص) خروج کردم».
وی با بیان اینکه بنی امیه 2 هدف و انگیزه برای مبارزه با امام حسین(ع) داشت، گفت: اسلام در فتح مکه بنی امیه و ابوسفیان ها را ذلیل کرد و آن ها را به نقطه شکست رساند، از این رو کینه اسلام را به دل گرفته و درصدد انتقام از فرزندان رسول الله(ص) برآمدند.
وی ادامه داد: همچنین بنی امیه از ابتدای اسلام خاندانی بی ایمان بودند و همواره مقابل پیغمبر(ص) حضرت علی(ع) مقابله می کردند. بنابراین اگر می خواستند در راس قدرت جامعه اسلامی قرار بگیرند، باید مردم را بی دین می کردند. از این رو به براندازی دین اسلام برخواستند.
امام جمعه مشهد ابراز کرد: عاشورا نیامده که ما فقط به عزاداری و سینه زنی بپردازیم، بلکه خون سرخ حسینی عامل بصیرت بخشی است و به ما یاد می دهد یزیدهای جامعه اسلامی را شناخته و به مقابله با آن ها برخیزیم.
مرثیه سرایی و مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر برنامه های روز عاشورای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی بود.

گزارش تصویری:
اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا و اجتماع عظیم عزاداران حسینی در صحن جامع رضوی


کتاب مرتبط:
- کتاب الکترونیکی " ماه دلدادگی"
- کتاب الکترونیکی هیئت " ویژه سخنرانان "
- کتاب الکترونیکی " هیئت؛ ویژه مداحان "
- کتاب الکترونیکی هیئت " ویژه عزاداران "
- مصباح الهدی (چهل حدیث از امام حسین (ع))
- کتاب/ لعن و سلام
 - کتاب / حب اهل بیت
-
کتاب/ گریه و سوگ

ویژه نامه مرتبط:
- پاسخ به بیش از یکصد سوال پیرامون امام حسین علیه السلام
- ویژه نامه چندرسانه ای «خون خدا»
- ویژه نامه چندرسانه ای «قیام رسانه» - احکام عزاداری، سخنرانی، مداحی و هیئت و بایسته ها
- ویژه نامه چندرسانه ای رسم میانداری

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی