قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=6ded4ef0-2b65-448f-92b6-db0d66f45a91

در آستانه دهه کرامت و ایام شهادت امام صادق علیه السلام، منزلت و ثواب زیارت امام هشتم و فاطمه معصومه سلام الله علیهم اجمعین را در بیان امام ششم علیه السلام تقدیم می کنیم.

ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِینَ

حضرت رضاعلیه السلام در بیان امام صادق علیه السلام:

امام صادق، پیرامون اهمیت زیارت حضرت رضا(علیهماسلام) فرمودند:
کشته می‏شود نواده من در زمین خراسان در شهری که نامیده می‏شود به طوس هر کس زیارت کند او را و به حق او معرفت داشته باشد؛ خودم دستش را روز قیامت می‏گیرم به بهشت می‏برم اگر چه از اهل گناهان بزرگ باشد؛ گفته شد به آن حضرت شناختن حق او چیست؟
فرمود: دانستن اینکه او امام و واجب است اطاعت او غریب و شهید است، کسیکه او را زیارت کند با شناختن حق او خدا می‏دهد بر او ثواب هفتاد نفر شهید را از کسانی که شهید شده‏اند نزد پیغمبر خدا که رحمت خدا بر او و فرزندان او باد.
بخشی از زیارت معروف هفت حدیث - جلد نود و نهم کتاب شریف بحارالأنوار، باب چهارم

صوت مرتبط:
-دانلود زیارت صوتی هفت حدیث/ دلنشین ترین نوای حرم مطهر رضوی

حضرت فاطمه معصومه در بیان امام صادق علیه السلام:

- امام صادق صلوات الله علیه می فرماید: ‏ إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ ...أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ ... تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ‏ مُوسَى‏ وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِم‏؛ برای خداوند حرمی است و آن مکه است. برای رسول او حرمی است و آن مدینه می باشد، برای امیرالمؤمنین حرمی است و آن کوفه می باشد و قم کوفه کوچک است. آگاه باشید که برای بهشت هشت در است که سه تای از آنها برای قم است. در این شهر یکی از فرزندان من که اسمش فاطمه دختر موسی(علیهماالسلام) است از دنیا می رود و به شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می شوند.()

نکته خیلی مهم در این روایت مقام شفاعت حضرت معصومه(علیهاالسلام) است آن هم برای تمام شیعیان امام صادق علیه السلام؛ و با توجه به معنای شفاعت حضرت معصومه(علیهاالسلام) مقامش از تمامی شیعیان امام صادق صلوات الله علیه بالاتر است. زیرا شفاعت وساطت کردن در پیشگاه الهی برای گذشتن از خطاهای کسانی است که از او پایین ترند. در روایات دیگر که در ذیل خواهد آمد از امام صادق و امام رضا و امام جواد علیهم السلام مقام شفاعت برای حضرت ثابت می شود، اما این شفاعت شامل چه کسانی است و چه تعدادی را می تواند شفاعت کنند مشخص نشده است. ولی در روایت بالا گستره شفاعت کردن را بیان می کند.

- روایت مشابه دیگری از امام صادق علیه السلام وارد شده که فرموده اند: و انا حرما و هو قم و ستدفن فیه امرأة من ولدی تسمی فاطمه من زارها وجبت له الجنة... ؛ برای ما حرمی است و آن قم است و به زودی زنی از فرزندان من به نام فاطمه در آن دفن گردد. کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود. امام صادق(علیه السلام) زمانی این سخن را می گوید که هنوز نطقه این حضرت بسته نشده بود.(انوی ملکوت، آیت الله کریمی جهرمی، ص 76 ، ناشر راسخون قم)

در این روایت ویژگی دیگری از مقام حضرت معصومه (علیهاالسلام) بیان شده و آن ثواب زیارت ایشان است که تا بهشتی شدن می رسد. پس خود ایشان باید در اعلی علیین باشند که زائرانشان به این جایگاه می رسند.

ویژه نامه مرتبط:

-ویژه نامه چندرسانه ای «صادق آسمان ها؛ مرد مبارزه، علم و تشکیلات»

- پرونده چندرسانه ای ویژه شهادت «امام صادق(ع)»

- ویژه نامه چندرسانه ای«یک آسمان؛ دو خورشید»

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

قدمگاه+امام رضا+زیارت+بهبهان+پیاده روی+پای پیاده

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۱)

ان شاالله اقا بطلبه ما رو سیاه ها رو...

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی