قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه
Image result for ‫میرباقری امام‬‎
عقل ما اگر تحت سرپرستی امام قرار نگیرد، رشد نمی کند؛ عالم حس، عقل و شهود با امام نورانی می شود و گرنه شیاطین آن را ظلمانی می کنند؛ البته انسان نیز باید ظرفیت و تمایل خود را به فرا گرفتن علوم امامان نشان دهد. امام سرپرست جایگاه اخروی انسان‌ها است اگر افراد، طاغوت را سرپرست و رهبر خود قرار دهند باید حیات خود را در دنیا و مسائل دنیوی خلاصه کنند.
عقل ما اگر تحت سرپرستی امام قرار نگیرد، رشد نمی کند؛ عالم حس، عقل و شهود با امام نورانی می شود و گرنه شیاطین آن را ظلمانی می کنند؛ البته انسان نیز باید ظرفیت و تمایل خود را به فرا گرفتن علوم امامان نشان دهد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام سرپرست جایگاه اخروی انسان‌ها است اگر افراد، طاغوت را سرپرست و رهبر خود قرار دهند باید حیات خود را در دنیا و مسائل دنیوی خلاصه کنند. هر فردی که خود را مطیع امر امامت دانست در دنیا و آخرت قطعاً موفق و پیروز می‌شود.

وی تصریح کرد: دین اسلام و متن قرآن کریم در درون خود، هم استدلال و هم شهود دارد و استدلال و شهود خارج از متن دین چیزی جز اندیشه های ناقص بشری نیست و اگر اینچنین نبود، اساساً نیازی به بعثت پیامبران و نصب امامان معصوم نبود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید بدانیم که اعتقاد به امامت اقامه بندگی خداوند بوده و باید به این موضوع بسیار تاکید و دقت داشته باشیم، امامت جریان ولایت خداوند را بیان می‌کند و در قرآن کریم نیز به این بحث اشاره شده است که امامت و جایگاه امام در راستای ادامه ولایت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه یک سوم معارف قرآنی مربوط به امامت است، ابراز کرد: زیارت جامعه کبیره به بخشی از اوصاف شئون امام پرداخته است؛ لذا آنچه که پیش روی فرهیختگان علم کلام است، این بوده که علم کلام را بر محور امامت قرار دهند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه امامت در نظر دارد تمام ابعاد بندگان را در قرب الهی قرار دهد، گفت: امام ، جایگاه رساندن انسان به قرب الهی را دارد و می‌خواهد انسان را در همه ابعاد زندگی به خداوند برساند. امام قطعاً با علم بالایی که دارد می‌تواند جبهه حق و باطل را از یکدیگر متمایز نشان دهد و همین دلیل نیز سبب شده است که خداوند به امامان، علمی بی‌نهایت را عطا فرماید.

استاد میرباقری تصریح کرد: همه افراد در زندگی خود به رهنمودهای امام نیاز دارند حتی سلمان فارسی که همه درجات دینی را طی کرده است، نمی‌تواند از رهبری ایشان استفاده نکند.

وی با اشاره به اینکه امامت از ابعاد گوناگونی برخوردار است، اذعان کرد: نظر بنده بر آن است که هدف امامت، اقامه و برپا کردن همه جانبه توحید در تمام شئون حیات ظاهری و باطنی انسان است؛ امامت موضوعا خود، بندگی خداوند است و اگر فردی تحت ولایت اولیاء طاغوت قرار گیرد، دنیایش جهنم و اگر تحت ولایت امامت باشد، دنیای او بهشت است.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این مطلب که مطابق با روایات، شرک در هر امری مذموم است، خاطرنشان کرد: توحید باید در سراسر جهان فراگیر شود؛ دین چیزی جز جریان عبودیت نیست و از آنجا که انسان دین را بر می گزیند یا آن را ترک می کند، دو نوع ولایت وجود دارد، ولایت طاغوت و ولایت خداوند؛ بنابراین امامت، ادامه ولایت الله است.
قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی