قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=d5a901d6-f345-42ff-8eef-5b6f7792a56e

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که دوشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین علی قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به بررسی برخی از علل و عوامل وقوع این حادثه غمبار پرداخت و گفت: فاجعه‌ای که سال گذشته در سرزمین منا رخ داد، یکی از فجایع بزرگ انسانی تاریخ را رقم زد که باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد.
حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: در این حادثه متاسفانه عده‌ای زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که بسیاری از آن ها افرادی با فضیلت، نخبه و برجسته بودند و این مسئله قلب همه مسلمانان را در سراسر جهان جریحه دار کرد.
وی با انتقاد شدید از سیاست‌های نادرست حکام آل سعود، اظهار کرد: اگر دولت عربستان پول‌هایی را که صرف کشتار مسلمانان یمن می‌کند، صرف توسعه فضای حرمین شریفین و گسترش امکانات مناسک حج می‌کرد، دیگر امت اسلامی شاهد این فاجعه انسانی نبود.
نماینده ولی فقیه در امور حج تصریح کرد: دولت عربستان برای آنکه سود بیشتری از مناسک حج نصیبش شود، هنوز هم به مانند 50 سال قبل از حجاج بیت الله الحرام پذیرایی می‌کند که این امر نشان‌دهنده مدیریت ضعیف و عدم کفایت آن ها در اداره این مناسک بزرگ است.
وی با اشاره به اینکه خانه خدا متعلق به همه مسلمانان جهان است و کسی نمی‌تواند ادعای مالکیت این مکان مقدس را داشته باشد، خواستار مدریت بین المللی مناسک حج ابراهیمی شد و خاطرنشان کرد: حکام آل سعود ثابت کردند که در اداره این مناسک بزرگ ناتوان هستند.
در این مراسم همچنین حمید شاکر نژاد؛ قاری برجسته و بین المللی کشورمان که یکی از شاهدان عینی فاجعه منا بود، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید به بیان مشاهدات خود در این حادثه پرداخت و گفت: نیروهای عربستانی در هنگام وقوع این فاجعه تنها نظاره‌گر جان دادن حجاج بودند و هیچ گونه اقدامی برای نجات مصدومان انجام ندادند و حتی از رساندن قطره‌ای آب به حادثه دیدگان دریغ کردند.
اجرای برنامه مرثیه سرایی و مداحی توسط حاج احمد واعظی؛ مداح اهل بیت(ع)، قرائت زیارت پرفیض امین الله و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود خائن از دیگر برنامه‌های این مراسم با شکوه و معنوی در حرم مطهر رضوی بود.
در این مراسم که با حضور 600 نفر از خانواده‌های شهدای منا از کشورهای اسلامی برگزارشد، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، با قرائت فاتحه یاد و خاطره مهاجران الی الله را گرامی داشتند.
یادآور می شود؛ فاجعه منا سال گذشته همزمان با عید قربان در هنگام انجام مراسم «رمی جمرات» در سرزمین منا رخ داد که در این حادثه بیش از 400 نفر از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

- آیا وقتش نرسیده مکه کشوری مستقل شود؟!/سند افشانشده از تعهد «عبدالعزیز آل سعود» برای اداره مکه و مدینه توسط تمام مسلمانان

- در آستانه سالگرد فاجعه عظیم منا/ پرونده ویژه ماجرای «مهاجران الی الله» و «شجره ملعونه»

- جهان اسلام گریبان حاکمان سعودی را رها نکند

کتاب مرتبط:
- کتاب "مهاجران الی الله" در باب جانباختگان حادثه منا

پوستر مرتبط:
- مجموعه پوستری(الشجره الملعونه) به مناسبت سالگرد شهدای منا و پیام مقام معظم رهبری به حجاج

اینفوگرافی مرتبط:
- اینفوگرافی/ پرونده بی تدبیری آل سعود/ تاریخ سیاه؛ کفن های سفید! - نشریه حرم
- اینفوگرافی/ تدابیر و اقدامات رهبر انقلاب در پی شهادت حجاج در«فاجعه منا» - نشریه حرم

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی