قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، مسابقه کتاب‌نویسی خانوادگی با موضوع امام رضا(ع) را برگزار می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، هرساله زائران بسیاری به پابوسی امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و با کوله‌باری از آموخته‌ها و خاطرات به وطن باز می‌گردند. بسیاری از این مطالب می‌تواند دست‌مایه فیلم، نمایشنامه، کتاب و مقالات بسیاری باشد و طیف گسترده‌تری از زائران از این گنجینه بهره‌مند شوند.
بر این اساس و برای ترویج فرهنگ مطالعه، فرهنگ تفکر، فرهنگ کار گروهی در خانواده و اصلاح سبک زندگی خانواده با رویکرد تمدن نوین اسلامی طرح «مسابقه بزرگ کتاب‌نویسی خانوادگی» با مشارکت اعضای خانواده مورد توجه و عنایت علمی و پژوهشی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی قرار گرفت.
در این طرح با مشارکت پدر، مادر، برادر و خواهر یک کتاب به نگارش درمی‌آید. به تعداد اعضای خانواده فصول کتاب متغیر خواهد بود. به‌عنوان مثال کتاب خانواده پنج نفره، پنج فصل خواهد داشت.
از مهمترین اهداف این طرح می‌توان به «افزایش زمان فکر و اندیشه جمعی خانواده با موضوعات علوم دینی، معارف رضوی و رفتارهای ارزشی و اسلامی»، «ارتقاء مهارت‌های اندیشه جمعی در اعضای خانواده پیرامون موضوعات زندگی رضوی»، «کمک به انس خانواده‌ها به مطالعه کتاب و منابع دینی»، «افزایش آگاهی عملی خانواده‌ها با علوم و دانش رضوی»، «برگزاری نمایشگاه از آثار خودجوش زائران» و «ارائه الگویی برای دیگر شهرهای زیارتی» اشاره کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت razavi.aqr.ir برای ثبت‌نام و دریافت دفترچه راهنما اقدام و پس از طی کردن مراحل تدوین، دلنوشته‌ها و آثار تولیدی خود را از طریق صندوق پستی 35351-917 به واحد مدیریت فرهنگی آستان قدس رضوی ارسال کنند.

جهت آشنایی با طرح کتاب نویسی خانوادگی ابتدا فایل راهنما را دانلود و در صورت تمایل به شرکت در مسابقه کتاب نویسی خانوادگی از طریق این لینک ثبت نام کنید.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی