قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

همزمان با روزهای پایانی دهه کرامت اختتامیه هفتمین جشنواره «جاده ولایت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری جشن های دهه کرامت آستان قدس رضوی، در این مراسم که در رواق کوثر حرم مطهر رضوی با قرائت قرآن و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) آغاز شد، کوروش صبوریان؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی ضمن تقدیر از دوندگان «جاده ولایت» و دست اندرکاران برگزاری این برنامه در 6 استان، گفت: دوندگان با دویدن حدود دو هزار کیلومتر عشق و ارادت خود را به حضرت رضا(ع) نشان دادند.
احمدی؛ معاون وزیر ورزش و جوانان نیز که در این مراسم گفت: طی این مسیر طولانی از شلمچه و خوزستان در هوای بسیار گرم و شرجی نشان از عشق و ارادت این ورزشکاران به امام رضا(ع) دارد.
وی با ابراز خرسندی از روشن نگه داشتن چراغ هفتمین دوره جشنواره جاده ولایت، از همه حامیان این برنامه فرهنگی، معنوی و ورزشی در آستان قدس رضوی، اداره ورزش و جوانان استان های مسیر، مقامات استانی خراسان رضوی، شهرداری مشهد و بسیج ورزشکاران قدردانی کرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران در میدان المپیک امسال با نام حضرت رضا(ع) حضور پیدا کردند و ما نیز از حرم امام رضا(ع) به همه آن ها پیغام می دهیم که دعاگوی همه آن ها در حرم رضوی خواهیم بود.
احمدی کسب مدال طلا توسط کیانوش رستمی به عنوان اولین مدال المپیک در آستانه میلاد امام رضا(ع) را به فال نیک گرفت و گفت: حرکت ورزشکاران ما که با نام خدا رقابت خود را آغاز می کنند و با کسب مقام سجده شکر به جا می آورند، بسیار ارزشمند است، به خصوص حرکت وزنه بردار قهرمان کشورمان که مدال خود را به شهدای مدافع حرم اهدا کرد.
وی در ادامه افزود: ورزشکاران ما اگر می خواهند موفق باشند، باید به ارزش های معنوی تکیه کنند و در واقع همین ارزش های معنوی بود که به دوندگان مسیر جاده ولایت کمک کرد تا این مسیر پر مشقت را طی کنند و هیچ انگیزه مادی نمی تواند جایگزین این انگیزه معنوی شود.
در ادامه مهندس منبتی؛ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از همه ورزشکاران و مسئولان برگزاری این برنامه، پرچم بارگاه منور رضوی را که دوندگان جاده ولایت از محل یادمان شهدای شلمچه دریافت کرده و در خوزستان و 5 استان دیگر حمل کرده بودند، تحویل گرفت.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم پس از تقدیر از ورزشکاران، دوندگان «جاده ولایت» میهمان خوان پر برکت حضرت رضا(ع) شدند.

- گزارش تصویری/کاروان جاده ولایت در مسیر بهبهان


ویژه نامه مرتبط:
«جاده ولایت»

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی