قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

باید جلوی بی عفتی در تالارهای عروسی شهر را گرفت / کجای قانون آمده زن میتواند جلوی مردان در تالار عروسی رژه برود/ مردم از مواضع قاطع ستاد احیاء شهرستان حمایت کنند...

به گزارش عصر بهبهان ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ناصری امام جمعه بهبهان در خطبه های امروز با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی در جامعه اظهار کرد : همه آحاد جامعه اسلامی باید تقوای الهی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند و تنها در راه رضای خدا گام بردارند .

خطیب جمعه بهبهان با انتقاد از بروز اتفاقات ناگوار در فضای مجازی شهرستان عنوان کرد : قانون نباید اجازه دهد هر کسی سلیقه خود را نسبت به دیگر افراد مطرح نماید و موجب نارضایتی اجتماعی شود ، قانون حتما باید مورد توجه همه افراد فعال در فضای مجازی قرار بگیرد و رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری در ادامه از وضعیت برخی تالار های عروسی شهر بهبهان ابراز گلایه کرد و افزود : جمع کثیری از مردم به دفتر مراجعه میکنند و از وضعیت نابهنجار تالار های عروسی ابراز نگرانی کردند و خواستار برخورد جدی مسئولین نسبت به این موضوع شدند اما باید گفت آنچه که امروز در مراسمات عروسی ما اتفاق می افتد این است که عده ای به اسم آزادی دست به بی عفتی در تالار ها می زنند و وقتی از آنها سوال میشود که چرا اینگونه میکنید ، میگویند عروسی تنها یک شب است ، مگر چه اتفاقی می افتد !

وی افزود : وقتی شما اجازه می دهید یک جوان یا نوجوانی بی عفتی ها را در تالار ها ببیند و این امر به یک عرف و فرهنگ عمومی تبدیل شود ، معلوم است چه اتفاقی خواهد افتاد ، شما خودتان با دست خودتان این مسئله را رقم می زنید ، بعد جالب است که برایش عزا میگیرید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر ادامه داد : ما کاری به مذهب مآبی در این مسئله نداریم ، ما خواهان رعایت قانون هستیم ، هر چه قانون حکم کند باید تابع باشیم ، شما کدام شهر را در نزدیکی بهبهان پیدا میکنید که اینگونه رفتارهای غیر اسلامی در تالارهای عروسی رخ بدهد تا این شهر دومی به شمار بیاید.

امام جمعه بهبهان ضمن تقدیر از ورود جدی ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر در برخورد جدی با متخلفان این مسئله اظهار کرد : خوشبختانه با ورود جدی دادستان ، فرمانده نیروی انتظامی و جانشین آن ، فرمانده سپاه و جانشین خود در این قضیه تصویب شد همه تالار ها باید قانون را رعایت کنند تا از ناهنجاری ها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد : آیا قانون میگوید یک زن باید از دری وارد شود که آقایان حضور دارند و جلوی آنها رژه برود و یا قانون میگوید فیلمبردار و نوازنده مذکر باید در بین خانم های تالار عروسی حضور داشته باشد ، حال عده ای در فضای مجازی نقل میکنند اگر این طور است که امام جمعه میگوید ، پس از فردا هم باید در تاکسی ها بین زن و مرد پرده کشید ، در جواب باید گفت خیر ، مگر در دانشگاههای ما دختر و پسر در کنار هم درس نمی خوانند کسی اعتراضی میکند ؟

حجت الاسلام ناصری در ادامه گفت : مسئولین در این قضیه ورود جدی کردند ، مردم هم باید از این اتفاق حمایت کنند تا آن عده قلیل احساس کنند که این مسئله یک خواست عمومی است.

خطیب جمعه بهبهان در پایان ابراز کرد : موفقیت دو تن از مخترعان دانش آموز بهبهانی در زمینه نانو آن طور که اطلاع پیدا کردیم در کشور کم سابقه بوده است و این جای بسی خوشحالی است و امیدوارم مسئولین فضایی فراهم کنند تا از این افراد به نحو احسن تقدیر شود.

 

آیا جداکردن جای زنان ومردان در تالارهای عروسی بهبهان عمل به قانون است یا اعمال یک سلیقه؟

جواب:عمل به قانونی است که متاسفانه به تاخیر افتاده است.کمیسیون سیاستگذاری در امور اجرایی مبارزه فرهنگی با مظاهر فساد متشکل از وزارتهای کشور وارشاد وبازرگانی واقتصاد وصنایع و...مصوباتی برای اجرایی کردن قانون رسیدگی به تخلفات این حوزه مصوب65/12/28مجلس شورای اسلامی دارد که بند "ط" آن مختص به شمارش تخلفات تالارهای پذیرایی ومراکز عروسی است اولین تخلف"اختلاط زن ومرد" قید شده است.(4تخلف دیگر هم در این بند قید شده است).جالب اینکه رعایت این قانون در شهرهای همجوار ما سالهای پیش انجام شد اما بعلت برخی کوتاهی ها در بهبهان تاکنون به تاخیر افتادوموجب صدماتی به فرهنگ عمومی وهم امنیت اخلاقی خانواده ها شد که اصلا لایق شهری با اصالت ونجابت بهبهان نبود. اینبار با درخواستهای مکرر خانواده های اصیل وحتی جمع آوری امضا وطومار از مسئولین اجرای این قوانبن برای تامین راحتی بیشتر خانواده ها وخلاصی از برخی حواشی غیراخلاقی وآبروئی در فضای واقعی ومجازیا همراهی نسبی خود تالار داران نیز همراه بود.امیدواریم مثل برخی اقدامات دیگر فصلی وموردی عمل نشود که برخی تالارها متضرر مخارجی بشود وبعد دوباره با اهمال پیگیری عده ای ضرر نکرده جلو بیافتند.

ویژه نامه مرتبط:

- ویژه نامه چندرسانه ای «واجب فراموش شده»

مطلب مرتبط:

 - حجت الاسلام محسن قنبریان: به بهانه ی جداسازی سالنهای مردانه و زنانه در تالارهای عروسی

http://bayanbox.ir/view/6359441727360233027/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%86%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B9%D9%81%D8%A7%D9%81.jpg

بسته مرتبط:

- بسته چندرسانه ای «حجاب» و «عفاف»+ ویژه نامه چندرسانه ای «گوهر غیرت»

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی