قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

آیت الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ضمن تشرف به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)؛ از نمایشگاه «مهر درخشان» دیدن کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه «مهر درخشان» حرم مطهر رضوی، گفت: استفاده از کالای داخلی به منزله حمایت از کارگر ایرانی است.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مجموعه نوشت افزارهای ایرانی، اظهار کرد: با وجود کالاهای ایرانی  که به دست کارگران و تولیدکنندگان ایرانی تولید می‌شود، شایسته نیست که مردم از کالاهای خارجی استفاده کنند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: استفاده از کالای خارجی مانند تیری است که به سمت جوان‌های ایرانی که مشغول کار و فعالیت اقتصادی هستند شلیک می‌شود، به همین دلیل حتی المقدور مردم باید از کالاهایی داخلی استفاده کنند و به این ترتیب از کار و تولید داخلی حمایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم انجام تبلیغات گسترده در راستای معرفی این نمایشگاه، اظهار کرد: به نظر من این نمایشگاه باید در سطح کشوری معرفی شود تا همه کسانی که در این ایام به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند از آن دیدن کنند.

موسوی جزایری افزود: یکی از شیوه‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای معرفی این نمایشگاه اعلام ائمه جمعه در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه است که می‌تواند نقش موثری در معرفی این نمایشگاه به مردم سراسر کشور داشته باشد.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه «مهر درخشان» با هدف عرضه کالای فرهنگی برای خانواده ایرانی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17:30 تا 22:30 از این نمایشگاه دیدن کنند.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه «مهر درخشان» به عنوان اولین نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی به همت جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی و با مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی در بخش های کتاب، نرم افزار، لوازم التحریر، صنایع دستی تزئینی و دکور، پوشاک، تغذیه سالم و حجاب تا 31 شهریور ماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

این نمایشگاه در چهار بخش محوری تولیدات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نوشت افزار ایرانی اسلامی، حجاب و عفاف و اقتصاد مقاومتی به فعالیت می پردازد.

پرونده مرتبط:

- نمایشگاهی که زائران نباید از دست بدهند/نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی «مهر درخشان»

- زائران این نمایشگاه را از دست ندهند/جلوه‌های نمایان "تفکر انقلابی" و "تولید ملی" در نمایشگاه "مهر درخشان"

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی