قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با روحانیون و طلاب اهل سنت حوزه‌های علمیه کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان و هرمزگان، با برشمردن نمونه‌هایی از خشونت داعش، این رفتارهای غیر انسانی را که به نام اسلام صورت می‌گیرد، توطئه‌ای از جانب صهیونیسم و استکبار جهانی خواند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که ظهر امروز یکشنبه 7 شهریورماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، داعش را توطئه‌ای برای تضعیف جبهه مسلمانان معرفی و خاطرنشان کرد: صهیونیسم با راه انداختن جبهه‌ای با نام اسلام اما بر علیه اسلام، درصدد تضعیف مسلمانان و ارتش‌های اسلامی بوده تا موضوع فلسطین را تحت الشعاع تحولات گروه‌های تکفیری و داعشی قرار دهد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با طرح این سوال که چرا تفکیری‌های مدعی اسلام، بر روی دشمنان اسلام شمشیر نمی‌کشند و مسلمانان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، اظهار کرد: آدمی اگر تحت آموزه‌ها و احکام صحیح اسلامی قرار نگیرد و در پرتوی انوار هدایتگر اوصیاء پیامبر نباشد به انحراف کشیده می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به جایگاه رفیع معصومین (علیهم السلام) اشاره و با بیان این مطلب که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزیدگانی از سوی خداوند متعال برای هدایت بشریت هستند، تصریح کرد: بشریت به میزان بهره‌ از آموزه‌های اسلام و سیره اوصیاء پیامبر(ص) و در پرتوی عمل به واجبات و ترک محرمات الهی راه سعادت را طی می کند و به خداوند متعال نزدیک می‌شود.
وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب تصریح کرد: این حدیث مبارک دعوتی برای تمام حق جویان و آزادگان است، برای ورود به د‌ژ مستحکم خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و پیامی برای همه عصرها و نسل‌هاست تا راه را از بیراهه بازشناسند و با گرویدن به جبهه حق، در امان بمانند.
تولیت آستان قدس رضوی پناه جستن به آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار(ع) را تنها راه نجات انسان معاصر از وسوسه‌ها و انحرافات شیاطین نفسانی و خارجی دانست و ابراز کرد: حدیث سلسله الذهب در حقیقت چگونه زیستن را به انسان در تمام اعصار و قرون معرفی می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر این مطلب که امام رضا(علیه السلام) رمز ائتلاف جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: آشنایی، شناخت، پیروی و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا(ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است و در سایه این امام همام می‌توان تمام اختلافات را به وحدت تبدیل کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این حدیث رسول خدا(صلی الله علیه و آله) که فرمودند «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گناه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.» گفت: زیارت بر سه رکن زائر، مزور و رابطه قلبی میان زائر و مزور استوار است و هرچه این رابطه قلبی میان زائر و مزور قوی تر باشد، زیارت عمق و جان بیشتری می‌یابد.
تولیت آستان قدس رضوی یکی از ملزومات زیارت را تصمیم خواند و توضیح داد: زیارت باید همراه با تصمیم باشد تا در سیر و سلوک زائر اثرگذار شود، بارگاه منور رضوی محلی است که انسان باید در آن برای نزدیک کردن هرچه بیشتر زندگی خود به سیره و سنت نبوی و رضوی تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه حضرات معصومین(علیهم السلام) ناظران و شاهدان بر اعمال ما هستند، خاطرنشان کرد: بارگاه مطهر رضوی تنها یک مرقد مطهر از یک ولی خدا نیست، اینجا محضر امام معصومی است که می بیند، می شنود و از تمام شئون زندگی ما آگاه است. اینجا محضر امامی است که گره گشای مشکلات دنیوی و شفیع روز قیامت است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان زیارت با معرفت حضرت رضا(علیه السلام) را موجب رهایی روح از وسوسه‌های شیطانی خواند و در تعریف زیارت گفت: زیارت یعنی تصمیم برای مزور شدن و اگر چنین هدفی محقق شود زیارت مدرسه انسان سازی و مایه تحولات بزرگ برای آدمی خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امام رضا(علیه السلام) را بهترین واسطه برای نزدیکی به خداوند متعال برشمرد و ایشان را باب الله خواند و گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) هیچ گاه نفرمودند که ما را بپرستید، بلکه همیشه واسطه‌ای بودند برای دعوت انسان‌ها به عبادت پروردگار و امروز نیز آستان قدس رضوی مرکز عبادت و عبودیت پروردگار است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، سیره رضوی را راه نجات انسان معاصر از سرگشتگی‌ها و انحرافات دانست و گفت: پناه جستن به خداوند و ائمه معصومین(علیهم السلام) تنها راهی است که می‌تواند انسان معاصر را در برابر انبوه انحرافات حفظ کند و به او استقرار و آرامش بخشد.

در ابتدای این دیدار معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه درامور اهل سنت، به ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود پرداخت و با اشاره به اشتیاق علما و طلاب اهل سنت برای سفر به مشهد و زیارت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) گفت: محبت به اهل بیت(ع) جزو ایمان و اعتقادات اهل‌سنت است و این محبت به شکل‌های مختلفی بیان می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول حاجری، ابراز کرد: سال گذشته یک نظرسنجی در مورد اردوهای برگزار شده برای روحانیون اهل سنت انجام دادیم و از آن ها خواستیم که از بین شهرهای مختلف یک مکان را برای اردو انتخاب کنند، که بیش از 90 درصد از علما و طلاب اهل‌سنت درخواست سفر به مشهد مقدس را داشتند و 10 درصد مابقی هم که اهل‌ خراسان بودند، درخواست سفر به شهر مقدس قم را داشتند.

بیشتر بخوانید:

- زیارت حضرت رضا علیه السلام از دیدگاه اهل سنت

- «قزل امام»؛ مناقب و کرامات امام رضا(ع) به روایت علمای اهل سنت+ بسته ویژه

- بسته ویژه/ مناظرات حضرت رضا علیه السلام با ادیان و مکاتب مختلف الگوی کرسی آزاد اندیشی


دریافت کتاب مرتبط:
- کتاب " حدیث همدلی " با موضوع وحدت اسلامی در کلام امام رضا علیه السلام
- باران فضیلت ، در باب فضائل زیارت امام رضا علیه السلام
- آستان دوست ، در باب زیارت امام رضا علیه السلام
- رهنما / داستانواره زیارت ما
- کتاب رهنما با عنوان حقیقت زیارت
- کتاب/ زیارت، مکتب محبت
- پرسمان 5 (منزلت زیارت)
- کتاب/ پرتو اجابت (در باب استجابت دعا)
- رهنما / حاجت ها و وسیله ها

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۱)

قدمگاه امام رضا علیه السلام در بهبهان partchap partlist
dar zemn
LIKE!!!!!! be :بسته ویژه: شناخت و پیروی از سیره عملی زندگی امام رضا(ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی