قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

این کتاب حاصل بخشی از تحقیقات و زحمات طولانی مدت حضرت آیت الله دکتر حسینی قزوینی در موضوع ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است که به صورت کاملا علمی اما مختصر ارائه گردیده است.

همان طور که همه می­دانیم وظیفه ­ی هر انسانی، تحقیق و بررسی درباره­ ی دین حق و پیروی از آن در زندگی­ است و این به معنای راه یافتن به سعادت و رسیدن به هدفی است که خداوند متعال ما را برای آن خلق کرده است. هم اکنون که از میان همه­ ادیان، حقانیت اسلام  بر ما روشن گشته و مفتخر به پیروی از پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد صلی الله علیه و آله شده ­ایم، بر ما لازم است با تحقیق و بررسی مذاهب گوناگون اسلامی که هر یک خود را اسلام راستین دانسته و معتقدند که راه رسیدن به حقیقت نورانی اسلام هستند، مسیر درست رسیدن به کمال ایمان و حقیقت گوهر دین مبین را یافته و با تمسک به آن به هدایت دست یابیم.

 

کتاب پیش رو حاصل بخشی از تحقیقات و زحمات طولانی مدت حضرت آیت الله استاد دکتر حسینی قزوینی در موضوع ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است که به صورت کاملا علمی اما مختصر ارائه گردیده است. ایشان معتقدند که بر همه مؤمنین لازم است اعتقاد خود به ولایت اهل بیت علیهم السلام را با استفاده از منابع صحیح و معتبر اثبات کنند و بر همین اساس جزوه کوچکی از مباحث ایشان با عنوان "اثبات امامت در پنج دقیقه" تهیه گردید و در اختیار مخاطبین قرار گرفت که کتاب پیش رو تنظیم و تکمیل شده آن جزوه مختصر است.

 

این کتاب در هفت بخش سامان یافته است که پس از طرح ضرورت تحقیق از مذهب و اثبات ولایت حضرت علی علیه السلام از قرآن و روایات اهل سنت، به صورت خلاصه نقد ادله خلافت خلفای اهل سنت با شیوه علمی و محترمانه مطرح شده است.

 

عناوین فصول کتاب عبارتند از:

 

1- ضرورت تحقیق و بررسی درباره ی مذهب

2- چرا شیعه خود را فرقه ناجیه میداند؟

3- خلافت حضرت علی علیه السلام براساس منابع اهل سنت

4- واقعه عظیم غدیر خم در منابع اهل سنت

5- نقد ادّله اهل سنت بر خلافت ابوبکر

6- خلافت عمر بن خطاب

7- خلافت عثمان

 

امید است مؤمنین با استفاده از این کتاب و تا حد امکان حفظ مطالب آن، جایگاه والای اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین را به نمایش بگذارند.

 

لینک خرید اینترنتی کتاب «امامت و ولایت روح دیانت»

لینک دانلود فایل pdf کتاب «امامت و ولایت روح دیانت»

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی