قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از رشد چشم‌گیر و قابل توجه تشرف زائران زیارت اولی به حرم مطهر رضوی از ابتدای مهرماه خبر داد.

مصطفی خاکسار قهرودی در گفت‌وگو با آستان نیوز، با اعلام این خبر اظهار کرد: بنای آستان قدس رضوی بر این است که در زمان‌های افزایش حضور زائران در مشهد مقدس، بر این ازدحام نیفزاید. به همین دلیل در ایام تابستان و عید نوروز تشرف زائران زیارت اولی به مشهد مقدس متعادل بوده و از ابتدای مهرماه چندین برابر خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 2500 زائر زیارت اولی در قالب طرح «مهر درخشان» از مناطق محروم سراسر کشور میهمان آستان قدس رضوی در مشهد مقدس هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس معاونت امداد مستضعفان تا به امروز،‌ بالغ بر 40 هزار زائر زیارت اولی محروم که عموما بالای 40 سال داشته اند از مناطق کم برخوردار سراسر کشور به بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا(علیه السلام) مشرف شده‌اند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به کاهش حجم حضور زائران از ابتدای مهرماه در مشهد مقدس، اضافه کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و پایان پذیرفتن فصل تعطیلات، به طور طبیعی از تعداد زائران و مسافران حاضر در مشهد مقدس کاسته می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی‌هایی اتخاذ شده تا بر تعداد زائران زیارت اولی طرح «مهر درخشان» افزوده شود.
وی درباره نخستین گردهمایی هم اندیشه مسئولان مجری در طرح «مهر درخشان»، گفت: این نشست به همت سازمان بسیج مستضعفان و میزبانی آستان قدس رضوی، سه شنبه 9 شهریورماه با حضور سردار نقدی؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور در سالن همایش‌های بنیاد پ‍ژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد و طی آن همه مسئولان و مدیران بسیج دخیل در طرح «مهر درخشان»، برای هرچه باشکوه‌تر برگزاری این طرح و هماهنگی‌های اجرایی و اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش اعزام‌ها از ابتدای مهرماه، به هم‌اندیشی نشستند.
خاکسار قهرودی، هماهنگی هرچه بیشتر مسئولان و مدیران بسیج مجری در طرح کاروان‌های «مهر درخشان» را از برکات این گردهمایی دانست و تصریح کرد: آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر با سیاست‌ها و برنامه‌های آستان قدس رضوی در طرح مهر درخشان و تاکید بر لزوم رعایت نظم و ارتقای کیفیت اجرای این طرح، از دیگر اهداف برگزاری «نخستین گردهمایی مسئولان اجرایی کاروان‌های مهر درخشان» بوده است.

بیشتر بخوانید:
- پرونده ای برای خاص ترین میهمانان امام رضا(ع)

دریافت کتاب مرتبط:
- باران فضیلت ، در باب فضائل زیارت امام رضا علیه السلام
- آستان دوست ، در باب زیارت امام رضا علیه السلام
- رهنما / داستانواره زیارت ما
- کتاب رهنما با عنوان حقیقت زیارت
- کتاب/ زیارت، مکتب محبت
- پرسمان 5 (منزلت زیارت)
- کتاب/ پرتو اجابت (در باب استجابت دعا)
- رهنما / حاجت ها و وسیله ها

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی