قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

 حجت الاسلام طواف تاکید کرد : چرا به دنبال این مسائل حاشیه ای هستید، باید کسانی که به نهاد ائمه جمعه اهانت کردند معذرت خواهی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی طواف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با هیات امنای مساجد اظهار کرد : مسجد یک پایگاه برای تبیین ارزش های نظام و انقلاب است نباید از این امر غافل شد .

وی افزود : ائمه جماعات مساجد نباید در برابر رفتار های سیاسیون سکوت کنند و بگویند ما سیاسی نیستیم این اشتباه است چرا که سیاست به این معناست که ببینیم مقام معظم رهبری چه میگوید و چه میخواهد و ما همان را در مساجد تبیین و تفسیر کنیم.

حجت الاسلام طواف تصریح کرد : یکی دیگر از تذکرات مقام معظم رهبری این بود که مراقب باشید مساجد ما را به مساجد سکولار تبدیل نکنند یعنی بگویند امام جماعت دم از سیاست نزند و یا کاری به حکومت نداشته باشد فقط نماز را اقامه کند و تمام این یعنی سکولار کردن مساجد که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه بهبهان ابراز کرد : بازار یابی شبکه ای که چیزی شبیه شرکت های هرمی اما به شکل دیگر است متاسفانه با وجود مجوز های قانونی اما مشاهده میشود قانون را دور میزنند که مردم باید مراقب باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت : کارهایی در شهرستان در زمینه های مختلف صورت گرفته است که لازم است تقدیر شود اما هنوز نقطه های کوری در شهرستان وجود دارد که مردم منتظر هستند هر چه زودتر این نقطه های کور برطرف شوند .

خطیب جمعه بهبهان عنوان کرد : در همین مکان مقدس اعلام میکنم اگر کسی خلاف قانون از نیروی غیر بومی استفاده کند در برابر تک تک جوانان بیکار این شهرستان مدیون هست و روز قیامت باید پاسخگو باشد .

امام جمعه بهبهان در واکنش به اظهارات توهین آمیز یکی از مسئولین به ائمه جمعه تصریح کرد : برخی از مسئولین معلوم نیست چرا دنبال حاشیه میگردند که گاهی با توهین به ائمه جمعه ، گاهی نگران برگزاری کنسرت در مشهد مقدس هستند که اینها هیچ دردی از جامعه دوا نمیکند ، حالا موسیقی این همه مهم شده است که بیکاری و رکود باید به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد : چرا به دنبال این مسائل حاشیه ای هستید، باید کسانی که به نهاد ائمه جمعه اهانت کردند معذرت خواهی کنند .

حجت الاسلام طواف ادامه داد : در استفتائات مقام معظم رهبری آمده است ، ترویج موسیقی با اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی سازگار نیست حالا شما چرا با توجه به صراحت این مسئله از سوی ولی فقیه اصرار به ترویج آن دارید البته فرمودند آن موسیقی که مخصوص لهو و لعب نباشد ایراد ندارد .
منبع: خبرگزاری عصر بهبهان

بیشتر بخوانید:

- وقتی بیان مبانی روایی شیعه محل تاخت و تاز سیاسی می شود!

- بازنشر/ مبانی فقهی بنده نسبت به موسیقی از بسیاری از مراجع بازتر است

- بازنشر/ پیغمبر اکرم: «بین الجبلین، روضة من ریاض الجنة»،ثابت می‌کند که دشت مشهد حرم امام رضاست

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی