قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از بهره برداری مجتمع مسکونی 36 واحدی شهدای مدافعان حرم تهران با حضور تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.

محمد امین توکلی زاده در گفت و گو با آستان نیوز، با اعلام این خبر گفت: مجتمع مسکونی 36 واحدی شهدای مدافع حرم مشتمل بر 6 قطعه مسکونی با زیربنایی به وسعت بیش از 23 هزار و 700 متر مربع در زمینی به مساحت 1080 متر مربع توسط آستان قدس رضوی احداث شده و برای بهره برداری خانواده های مدافع حرم تحویل می‌شود.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای ارج نهادن به جایگاه شامخ خانواده شهدای مدافع حرم و با دستور تولیت آستان قدس رضوی انجام شده است، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم همچون شهدای دوران دفاع مقدس گرامی هستند، این عزیزان مجاهدانی فی سبیل الله هستند که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و حفظ جبهه مقاومت، جان خود را کف دست گرفتند و به خانواده این شهدا برای اینکه خداوند افتخار شهادت در راه اسلام را به عزیزان آن‌ها عنایت کرده است، باید تبریک گفت.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: تا هنگامی که روحیه مقاومت، ایثار و شهادت در میان جوامع مسلمین جاری و ساری است، قطعاً توطئه‎ها و دسیسه‎های شوم استکبار راه به جایی نخواهد برد.
در خور اشاره است؛ واحدهای مجتمع مسکونی 38 واحدی شهدای مدافع حرم واقع در منطقه باقر شهر تهران امروز دوشنبه 9 اسفندماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی به بهره برداری خواهد رسید.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی