قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

صحبت از طبخ یک سفر لذت‌بخش برای شماست. قرار است کوله بار سفر را به دوش بکشید و از همان نقطه که نامش منزل‌تان است، راهی بارگاه منور رضوی و شهر مشهد شوید.

حالا در طول این مسیر قرار است چه تفریحی داشته باشید، از کدام اماکن تاریخی و فرهنگی بازدید کنید، چه خدمات مسافرتی را دریافت کنید؟ این درست چیزی است که ما می‌خواهیم توشه راهتان کنیم. پس لطفا بفرمایید «ره توشه»...

چگونه «ره توشه»ای شویم؟
برای اتصال به سیستم راهنمای جامع زیارت و گردشگری یا همان «ره توشه» دو راه در پیش دارید؛ یا از رایانه استفاده کنید یا گوشی موبایل. کافی است با اتصال به شبکه جهانی اینترنت به سامانه جامع زیارت و گردشگری آستان قدس رضوی که نامش «ره توشه» است برسید. تکلیف‌تان در کامپیوتر خانگی یا لپ تاب‌تان که مشخص است.
در منوی آدرس بنویسید: «rahtooshe.aqr.ir» و بعد با کلیک دکمه «Enter» وارد سایت «ره توشه» می‌شوید. اگر هم دلتان می‌خواهد از گوشی موبایل استفاده کنید کافی است app موبایلی «ره توشه» را از مراکز عرضه نرم افزارهای اندروید یا خود سایت «ره توشه» دریافت کنید. آن موقع خیالتان بابت یک سفر جذاب آسوده خواهد بود.

شروع یک مسیریابی پُر هیجان
در ابتدای کار باید روی گزینه «شروع مسیریابی» کلیک کنید تا به شما چراغ سبز نشان دهد. بعد روی نقشه ایران منزل خود را انتخاب و نقطه گذاری را آغاز کنید. هر مکانی که دلتان می خواهد در طول سفرتان تا مشهد مقدس به آنجا بروید را نشانه بگذارید و بعد دوباره روی گزینه شروع مسیریابی کلید کنید.
حالا شما می‌توانید بعد از چند ثانیه تحمل، مسافت نقاط مشخص را ببینید. به عنوان مثال از شهرستان اصفهان تا مشهد چند کیلومتر است. در این میان اگر نقاط دیگری را هم مشخص کرده باشید، مسافت آن‌ها با دو ویژگی کوتاه‌ترین مسیر و مسیر طبیعی را خواهید دید. و حالا آغاز یک هیجان برنامه‌ریزی شده را در پیش دارید.

هشتِ مقدس و 8 امکان شناسایی
منوی سمت راست این نرم افزار دارای 8 محور اساسی است که شما را به سمت یک سفر زیارتی، سیاحتی و لذت‌بخش رهنمون می‌کند. مراکز خدمات گردشگری، استراحتگاه، اماکن مذهبی، مراکز علمی پژوهشی رضوی، سازمان اقتصادی رضوی، مراکز خدمات شهری، مراکز خرید و نمایشگاهی و مراکز درمانی و دارویی 8 بخشی است که هر کدام می‌تواند به شما ارائه طریق بدهد. به عنوان مثال شما در بخش اماکن مذهبی می‌توانید امامزاده‌ها، آرامگاه مشاهیر، زیارتگاه و عبادتگاه‌ها و مساجد را در مسیر سفرتان پیدا کنید و از آن‌ها به سلیقه خودتان استفاده کنید.
شما می‌توانید با کلیک بر روی مکان مورد نظر اطلاعات دقیقی از آن مکان به همراه عکس، ویدئو و البته لینک سایت احتمالی را دریافت کنید. فراموش نکنید خدمات ویژه‌ای که مراکز و موسسات فرهنگی و اقتصادی آستان قدس رضوی در شهر مشهد و استان خراسان به شما ارائه می‌دهند، می‌تواند منوی ویژه سفر شما باشد.
به عنوان مثال اقامتگاه‌های میان‌راهی که آستان قدس رضوی دایر کرده است، امنیت و آسایش را در طول سفر برای شما به همراه خواهد داشت. این طور سفر بیشتر نوش جان‌تان می‌شود.

راه میان‌بُر
اگر در حین سفر قصد کردید که فرزندتان را به پارک یا مثلا یک مرکز تفریحی ببرید، کافی است از بخش جست و جوی ره توشه استفاده کنید. نام مکان مورد نظر را در منوی «جست و جو» وارد کنید تا نقطه دقیق مکان را بر روی نقشه با مختصات کامل دریافت کنید. در این حالت دیگر نیازی نیست که برای پیدا کردن مکان مورد نظر خود کل 8 بخش منوی اصلی ره توشه را شخم بزنید.

GPS را روشن کن
شاید دلتان بخواهد سفر خودتان را با نزدیکان‌تان به اشتراک بگذارید. موقعیت خود را از طریق «ره توشه» برای آن‌ها که کنارتان نیستند به نمایش بگذارید تا آن‌ها هم در لذت سفر شما شریک باشند. GPS تان را روشن کنید و موقعیت مکانی خود را از طریق ره توشه برای دوستتان یا خانواده‌تان که ره توشه دارند بفرستید، آن‌ها هم می‌توانند با تایید موقعیت شما، موقعیت خودشان را به اشتراک بگذارند. این امکان به شما کمک می‌کند تا در صورتی که در طول سفر به هر دلیلی از همسفرانتان دور افتادید، به وسیله موقعیت‌یاب ره‌توشه به همسفران‌تان بپیوندید. شایان ذکر است این امکان فقط در نرم افزار موبایلی ره توشه فعال است.

موقعیت شرعی و قبله نما
در نرم افزار موبایلی ره توشه تمام ویژگی‌های خوب جمع شده است. کافی است آن‌ها را بشمارید. پیدا کردن موقعیت شرعی و قبله نما از طریق ره توشه هم از آن دست ویژگی‌های منحصر به فرد است. فرقی نمی‌کند شما در جنوبی‌ترین نقطه کشور قرار دارید یا شمالی‌ترین آن. فرقی نمی‌کند الان در دل کویر هستید یا در یک شهر خوش آب و هوا. کافی است از طریق ره توشه نقطه‌ای که ایستاده‌اید را فعال کنید. آن وقت اوقات شرعی و قبله به شما نمایش داده می‌شود.
«دید پرنده‌ای» و «استفاده آفلاین تا لایه هفتم» از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد AP موبایلی ره توشه است. شما در حالت «دید پرنده‌ای» می‌توانید تصاویر نقشه را از زاویه‌های مختلف تماشا و موقعیت‌یابی کنید و در حالت آفلاین هم از 18 لایه ممکن می‌توانید تا لایه هفتم جزییات نقشه را مشاهده کنید.

نشان حرم مطهر و یک تشرف فوری

در کنار گزینه مسیریابی شما می‌توانید روی گزینه «حرم مطهر» کلیک کنید تا هر کجای سرزمین که هستید مستقیم به حرم مطهر مشرف شوید. مسیر را پیدا کنید و دلتان را به مرقد مطهر حضرتش رهسپار کنید. راستی فاصله منزل شما تا حرم مطهر چقدر است؟ شمایی که در جنوبی‌ترین نقطه ایران و یا در شمالی‌ترین آن هستید...

منبع: آستان نیوز

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی