قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

مبلغان و خدام رضوی که پرچم مطهر بارگاه امام رضا(ع) را به همراه دارند، مورد استقبال جمعی از مدیرکل و کارکنان صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفتند و به عنوان مهمان ویژه در برنامه «خانه مهر» شبکه دنا شرکت کردند.

به گزارش ستاد خبری جشن های دهه کرامت آستان قدس رضوی، در این برنامه، سفرای فرهنگی آستان قدس رضوی، اهداف تبلیغی این سفر را تشریح کردند.
در ادامه مدیرکل این مرکز اعلام کرد که قرار است، گروه تولید سیمای صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز به منظور تولید برنامه ای با عنوان «زیر سایه خورشید» در این سفر روحانی به اقصی نقاط استان، همراه خادمان حرم رضوی شود تا لحظه لحظه عشق و ارادت مردم دیار کهگیلویه و بویراحمد به امام رضا(ع) را ثبت کند.
وی ادامه داد: این ویژه برنامه در 8 قسمت 15 دقیقه ای پخش خواهد شد.
این گزارش حاکیست، برنامه‌های دومین روز از سفر این کاروان به استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور مبلغان و خدام رضوی در جمع گروه‌های جهادی دانشجویی و تقدیر از فعالیت 8ساله ایشان در این بخش ادامه یافت. این کاروان همچنین در مراسم یادواره سه شهید منطقه سیلاب و کلوا که توسط گروه های جهادی برگزار شد، حضور یافت و به مقام صبر خانواده‌های این شهیدان ادای احترام کرد. در ادامه بسته‌های حمایتی که از سوی تشکل‌های فرهنگی و خیران این استان تهیه شده بود در روستاها سیلاب و کلوا توزیع شد.
گفتنی است؛ دیدار با فرماندهان، سرداران و پاسبانان حریم ولایت در سپاه قدس این استان و تقدیم سوغات متبرک آستان قدس رضوی به این دلاورمردان، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

کلیپ:
مجموعه کلیپ های زیرسایه خورشید - تولیدی صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی