قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقامه دین بدون داشتن قدرت، امری غیرممکن بوده و بسیاری از جوامع اسلامی باید تلاش کنند تا برای حفظ دین اسلام، قدرت کافی و لازم را فراهم آورند.

به گزارش ستاد خبری جشن‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی؛ آیت‌الله عباس کعبی در سلسله نشست‌های علمی، تخصصی «نگاه به جهان تشیع، آینده‌ آن و موقعیت آن در جهان کنونی» که با موضوع «تشیع و تمدن اسلامی با نگاه به آینده» در جمع زائران غیرایرانی حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر حکومت دینی دارای حاکمیت عقیدتی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی فرد و جامعه باشد، در همه زمینه‌ها می‌تواند حرفی برای گفتن در جهان داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که اقامه دین بدون داشتن قدرت امکا‌ن‌پذیر نیست، عنوان کرد: براساس آیه قرآن «واعدو لهم مااستطعتم من قوه» این معنا را برای مخاطب بیان می‌کند که مسلمانان باید آمادگی کسب کرده و از تمام امکانات برای کسب قدرت بهره گیرند.

نهادینه‌سازی اسلام

کعبی به وجوب حفظ کیان اسلامی جوامع مسلمان اشاره کرد و افزود: هویت ما هویت اسلامی است و این امر نه تنها از لحاظ شناسنامه‌ای بلکه در اندیشه ما نیز نهادینه شده زیرا به صورت کلی هویت جوامع اسلامی با هویت سایر جوامع متفاوت است.

وی عنوان کرد: دین اسلام نیاز به آگاهی‌بخشی و فهم والایی نسبت به جوامع اسلامی دارد تا برای کسب قدرت و حفظ کیان امت اسلامی از ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و نیز ظرفیت‌های موجود نظام اسلامی بهره‌برداری لازم به عمل آید.

ناامیدی، عامل شکست اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یأس و نامیدی و احساس ضعف و ناتوانی، یکی از موانع دست‌یابی به قدرت است که با اتکا به خداوند متعال و تکیه بر قدرت الهی، ایمان و اعتماد به نفس این مانع از سر راه برداشته می‌شود.

وی افزود: پس از شرک و عاق والدین، ناامیدی از رحمت خداوند متعال بزرگ‌ترین گناه محسوب شده و تمامی جوامع اسلامی باید تلاش کنند تا تمام نیروی خویش را برای برپایی دین اسلام به کار گیرند.

آیت الله عباس کعبی وجود حکومت‌های مستکبر و ظالم را از جمله دیگر عوامل دانست و عنوان کرد: کسب قدرت با اتحاد و همگرایی میان امت اسلامی و پاسخ دادن به ندای کسانی‌که در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند، مانع از برپایی حکومت ستمگران شده و ظلم را نابود می‌کند.

ایمان حقیقی، رمز پیروزی

وی با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: سستی و اندوهگین شدن از جمله عواملی است که انسان را در دست‌یابی به پیروزی دچار شکست کرده و با مشکل مواجه می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دارابودن ایمان موجب پیروزی حقیقی انسان شده و این امر موجب برتری امت اسلامی می‌شود که فقط با اطاعت از حکومت صالح امکان‌پذیر است و نمونه آن را می‌توان در انقلاب اسلامی یافت.

وی با اشاره به دیگر مباحث بیان کرد: مردم با پذیرش رهبری امام خمینی(ره) و اطاعت از ولی امر مسلمین توانستند بر طاغوت پیروز شده و حکومت اسلامی را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: اگر اطاعت و پذیرش مردم نباشد، حتی امام علی(ع) 25 سال خانه نشین شده و امکان ایجاد حکومت اسلامی پیدا نمی‌شود.

این همایش از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به زبان عربی ویژه زائران عرب‌زبان برپا شد.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی