قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

فرمانده سپاه بهبهانسرهنگ پاسدار عبدالله خیران پور تاکید کرد : اجرای برنامه پیاده روی باشکوه مردمی از شهر تا قدمگاه امام رضا(ع) در بهبهان پیاده سازی یک فرهنگ معنوی در شهرستان است.

به گزارش عصر بهبهان، فرمانده سپاه ناحیه بهبهان روز گذشته در مراسم یادواره 9 شهید والامقام حوزه مقاومت شهید صفری زاده منطقه راهدار و بیدبلند با ابراز خوشنودی از حرکت بزرگ و تاثیر گذاری پیاده روی مردمی در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد :  اجرای برنامه پیاده روی باشکوه مردمی از شهر تا قدمگاه امام رضا(ع) در بهبهان پیاده سازی یک فرهنگ معنوی در شهرستان است.

وی خطاب به حاضران در این یادواره گفت : در روز شهادت امام هشتم برنامه های بسیار خوبی در جای جای شهرستان بهبهان در حال برگزاری است از جمله مراسم پیاده روی تا قدمگاه و برگزاری یادواره شهدا که نشانه ارادت خاصه مردم این شهرستان به اهل بیت علیهم السلام است.

سرهنگ خیران پور در ادامه ضمن تشکر از بانیان و مجریان این برنامه اذعان کرد : جای تشکر دارد از همه کسانی که خالصانه در راه این فرهنگ سازی معنوی قدم برداشته اند بالاخص برگزاری یادواره شهدای منطقه بیدبلند و راهدار که با کمترین امکانات ممکن این فضا را فراهم کردند.

فرمانده سپاه بهبهان در پایان از حضور همه مسئولین ، بانیان و خانواده معظم شهدا در این مراسم یادواره شهدا تقدیر کرد و خاطر نشان کرد :  اگر همین مقاومت خانواده ها و مردم نبود امروز شاهد دلاوری های مجاهدان مدافع حرمی که در ایام اخیر در حال تشییع پیکرهای مطهر آنها هستیم نبودیم.

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی