قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

Image result for ‫حضرت زهرا آتش‬‎

زکریا بن آدم مى گوید: نزد حضرت امام رضا (علیه السلام) بودم ...حضرت جواد(علیه السلام) دست خود را به زمین زدند و سر را به طرف آسمان بلند کردند و مدتى به تفکر فرو رفتند...
امام رضا(علیه السلام) فرمودند: جانم به قربانت! به چه فکر مى کنى؟
عرض کرد: درباره ظلم هایى که به مادرم فاطمه وارد شده، به خدا قسم آن دو نفر را از قبرشان بیرون آورم و به آتش بسوزانم و سپس خاکسترشان را در دریا پراکنده کنم.
امام رضا(علیه السلام) او را به نزدیک خودش آورد و مابین دو چشمش را بوسید و فرمود:
«پدر و مادرم فداى تو باد! تو براى امامت حقّا سزاوارترى!»
بحارالأنوار: ج50، ص59

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/23/13910723000613_PhotoL.jpg

از طرف مادرم زهرا زیاد طواف کنید

نمونه ای از این تمرین عملی را می‏توان در نیابت از معصومین (ع) در طواف کعبه یافت؛ علی بن مهزیار از موسی بن قاسم نقل می‏کند که وی گفت: به حضرت محمّد بن علی الجواد (ع) ، امام نهم فرقه ناجیهٴ امامیّه، گفتم: خواستم از طرف شما و از طرف پدر شما طواف کنم. به من گفته شد: از طرف اوصیا طواف نمی‏شود (یعنی نمی ‏توان به نیابت از اوصیای الهی طواف کرد).

امام جواد (ع) فرمود: بله، می‏شود. هر اندازه برای تو ممکن است از طرف اوصیای خدا طواف کن، که این کار رواست.

سپس با گذشت سه سال به آن حضرت گفتم: من از شما اذن گرفتم دربارهٴ طواف نیابی از شما و پدر شما، و به من اذن دادید و من از طرف شما دو نفر آن اندازه که خدا خواست طواف کردم. آنگاه چیزی در قلبم واقع شد و به آن عمل کردم.

امام جواد (ع) فرمود: آن‏چه بود. گفتم: روزی از طرف رسول الله (ص) طواف کردم. امام جواد (ع) سه بار فرمود: «صلّی الله علی رسول الله». آنگاه روز دوم از طرف امیرالمؤمنین (ع) طواف کردم، سپس روز سوم از طرف امام حسن (ع) طواف کردم و روز چهارم از طرف امام حسین (ع) طواف کردم و روز پنجم از طرف امام علی بن الحسین (ع) و روز ششم از طرف ابو جعفر محمد بن علی (ع) و روز هفتم از طرف جعفر بن محمد (ع) و روز هشتم از طرف پدر شما (جد شما) موسی (ع) و روز نهم از طرف پدر شما علی (ع) و روز دهم از طرف شما ای سیّد و آقای من طواف کردم و آن ذوات مقدس کسانی هستند که من به ولایت آنان متدیّن هستم.
پس امام جواد (ع) فرمود: در این هنگام به خدا سوگند تو نسبت به خداوند به دینی تدیّن داری که خداوند از بندگانْ جز آن دین را نمی‏پذیرد. پس من گفتم: گاهی از طرف مادر شما حضرت فاطمه زهرا (ع) طواف می‏کردم و گاهی نمی‏کردم. امام جواد (ع) فرمود: این عهد را زیاد انجام بده؛ زیرا بهترین کاری که انجام می‏دهی همین است؛ انشاء الله.

منبع : تسنیم جلد ۳ ص ۳۶- کانال تلگرام علامه جوادی آملی

ویژه نامه مرتبط:

- بسته ویژه شهادت «ابن الرضا علیهماسلام»

عکسنوشت مرتبط:

http://ahlolbait.com/files/u161/keshmiri1_1.jpg

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۱)


یا جوادالائمه ادرکنی

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی