قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با مسئولان سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان بسیجی شناسایی نیروی های بااستعداد بسیج در حوزه هنر را حرکتی بنیادی دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در عرصه هنر در جامعه وجود دارد حضور نیافتن نیروهای ارزشی متدین و بسیجی به این حوزه هاست و برای شکستن این جو فعالیتی اساسی از سوی بسیجیان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم ترین هنر شناخته شده در بین مردم هنر هفتم و موسیقی است، ادامه داد: فضای این دو هنر به گونه ای است که از یک طرف برای جوانان جاذب است و از طرف دیگر به دلیل فضای نامناسب آن خانواده ها و جوانان متدین حضور کم رنگی در این عرصه دارند.

وی با بیان اینکه شهید آوینی توانست هنر را به گونه ای فضاسازی کند که از فضای‌ آلوده هنر خود را جدا کرده و در این راه از بسیاری از موقعیت ها صرف نظر کرد، افزود: اگر الان شهید آوینی و هنر آوینی ها زنده بود امروز فضای هنر کشور مشکلی نمی داشت.

وی تاکید کرد: متاسفانه اکنون فضای هنر به قدری آلوده است که قابل اصلاح نیست و این عرصه میدان جولان عناصر غیر ارزشی شده است و به همین دلیل خانواده های متدین در این عرصه وارد نمی شوند.

هنرمندان جذب فیلم های ماهواره ای شدند

وی با اشاره به اینکه اوایل انقلاب ما کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر نداشتیم، گفت: هنرمندان باید بدانند که سر سفره انقلاب به اینجا رسیده اند و متاسفانه این مسئله را فراموش کرده و هر کدام از آن ها یا وارد ساختن فیلم های ماهواره ای شده اند و یا جذب شبکه های خارجی می شوند و به بی حجابی خود افتخار می کنند.

وی سرمایه گذاری برای پرورش نیروهای متدین و ارزشی در عرصه هنر را اقدامی جدی دانست و تاکید کرد: وجود فضای هنر ارزشی آیت عظیمی است که می تواند معیاری باشد و سایر حوزه ها را تحت الشعاع خود قرار دهد

.

موسیقی حرام دیروز در حال حاضر حلال شده است

وی تصریح کرد: بسیاری بنده را به عنوان فردی مخالف صد در صد موسیقی می دانند در حالی که مبانی فقهی بنده نسبت به بسیاری از مراجع بازتر است و هیچ شخصی به مبانی فقهی که بنده عرض می کنم دقت و توجه نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه در موسیقی باید مولد باشیم نه مقلد، گفت:‌ تا سخن از موسیقی می شود می گویند موسیقی مقامی و موسیقی ایرانی در حالی که موسیقی مقامی موسیقی بوده است که ناصرالدین شاه از شب تا به صبح با می گساری با آن سرمی کرده است و این موسیقی که قبلا همه آن را حرام می دانستند حالا حلال شده است!

وی با بیان اینکه عده ای موسیقی ایرانی را درست و موسیقی خارجی را باطل می دانند، ادامه داد: این مسئله صحیح نیست چرا که در برخی موارد موسیقی خارجی از بسیاری از موسیقی های داخلی مان بهتر است.

وی با تاکید بر تولید موسیقی انقلابی خاطرنشان کرد: اگر در بین ۹۰ هزار هنرمند بسیجی ۱۰ هزار نیروی ارزشی همچون حامد زمانی داشته باشیم مشکل موسیقی این کشور حل می شود

.

بسیج با دست خالی چه کار کند؟

وی تاکید کرد: هنرمندان بسیجی باید در سه عرصه موسیقی، هنر هفتم و شعر اتاق و جایگاهی ایجاد کرده و افراد مستعد و نیروهای متدین را شناسایی و امکانات را در اختیار آن ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه مشکل بسیج این است که توقع داریم با دست خالی همه کار انجام دهد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها همه امکانات از بسیج گرفته می شود و به کانون های مختلف می سپارند، نیروی بسیجی با این شرایط چگونه می تواند فاتح خیبر باشد؟

وی با تاکید بر سرمایه گذاری سپاه پاسداران و بسیج در عرصه هنر برای هنرمندان ارزشی گفت: ما کمونیست نیستیم که قائل به این باشیم که همه چیز با مسائل مادی حل شود اما اکنون این واقعیت جامعه است که پول و مسائل مادی حرف اول را می زند و سردار نقدی باید جیبشان را برای هنرمندان بسیجی بازتر کنند

.

وزارت ارشاد باید نقش کنترل کننده داشته باشد

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای ارزشی پس از ورود به عرصه هنر و موسیقی و فیلم به جای آنکه بر فضای هنر حاکم باشند در دل آن محاصره می شوند و پس از مدتی تغییر می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت ارشاد به محلی برای پرداختن به مطالبات فیلمسازان و موسیقی دانان تبدیل شده است در حالی که باید کنترل کننده بر این فضا باشد.

وی افزود: پس از اتمام جنگ تحمیلی و شروع دولت سازندگی شعار «خانه ما شهر ما» گسترده شد و دولت تصمیم داشت جامعه ای بانشاط پس از جنگ را درست کند اما متاسفانه با این کار ذخایر فرهنگی هشت سال جنگ را بر باد داد.

وی تاکید کرد: باید به افرادی که می گویند امام جمعه جوانان این شهر را بدبخت کرده است باید گفت اگر جوانان بی بندو بار باشند خوشبخت می شوند؟

وی خاطرنشان کرد: بسیج هنرمندان باید هنر شرعی مثبت و انقلابی و مولد جریان فیلم و موسیقی باشد و پس از آن ابزار شادی را در جامعه ایجاد کند

.

اگر می توانید ابزار شرعی خنده را ایجاد کنید

وی تصریح کرد: افرادی که خرده می گیرند که مگر همه جوانب اسلام سینه زدن و گریه کردن است باید در پاسخشان گفت ما توانستیم با عزاداری امام حسین(ع) ابزار شرعی گریه را درست کنیم حالا شما اگر می توانید ابزار شرعی خنده را در جامعه ایجاد کنید.

وی با اشاره به اینکه تا جایی که بتوانم سریال های تلویزیون را با نگاه نقادانه تماشا می کنم، تاکید کرد: بنده مخالف موسیقی و فیلم و سریال نیستم و حرف من در این رابطه چیز دیگری است اگر صحبتم منطقی و خوب است قبول کنند اما اگر درست نیست بیایند با منطق بحث کنند که چه قسمتی از صحبتم نادرست است.

وی ادامه داد: مشکلی که در این میان است که افرادی که به من ایراد می گیرند گوش شنوایی نداشته و به نکته های من گوش نمی دهند تا این مشکل حل شود.

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی