قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی گفت: خدمت خادم‌یاران در شهرهای مختلف منجر به خدمت مستقیم در بارگاه منور رضوی می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، دکتر علی‌اکبر عصارنیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این خبر افزود: خادم‌یاران رضوی پس از گذران دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی بر اساس مفاد آیین نامه و دستورالعمل های آن با مؤسسات تابعه این آستان مقدس می‌توانند از توفیق خدمت به زائران بارگاه رضوی و خدمت مستقیم در شهر مقدس مشهد و حرم مطهر نیز برخوردار شوند.
وی افزود: خادم‌یاران رضوی ضمن بهره‌مندی از سایر امتیازات معنوی مانند حضور در مراسم‌های معنوی مختلف از جمله مراسم شستشوی حرم مطهر، برخورداری از دعوت نامه‌های مهمانسرای حرم، بین ۴ تا ۱۲ کشیک در طول سال توفیق خدمت‌گذاری مستقیم در حرم مطهر پیدا خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: شرایطی فراهم شده که عموم علاقه‌مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و مؤسسات آستان قدس رضوی بیابند.
عصارنیا اظهار کرد: در موضوع خدمت به محرومان و مستضعفان، خادم‌یاران در شهرها و استان‌های خود با هماهنگی‌های دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی که در تمامی شهرها ایجاد شده است در حوزه‌های؛ خادم‌یاران اردوهای جهادی و فنی – مهندسی، خادم‌یاران زیارت(زیارت اولی ها و زائران محروم)، خادم‌یاران فرهنگی – آموزشی، خادم‌یاران کار آفرینی و اشتغال، خادم‌یاران بهداشت و درمان، خادم‌یاران اطعام و حمایت مالی از محرومان، خادم‌یاران مشاوره و روانشناختی و خادم‌یاران ستادی می‌توانند مشغول به خدمت شوند.
به گفته مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی در عرصه‌های خادم‌یاری تخصصی تاکنون خادم‌یاران شعرا و مداحان، خادم‌یاری تبلیغی، خادم‌یاران خانواده و ازدواج، خادم‌یاران علمی، خادم‌یاری بهداشت و درمان، خادم‌یاری رسانه تعریف شده است و در آینده نزدیک خادمیاری ورزشی نیز به این عرصه‌ها  اضافه خواهد شد.
وی در پایان گفت: عموم علاقه‌مندان به عضویت در طرح خادم‌یاران رضوی جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت https://khademyar.aqr.ir مراجعه کنند.

خبر مرتبط:

خادم یار شوید/مدیر مرکزامورخادمان آستان قدس درگفتگو با آستان نیوز: تشریح عرصه‌های خدمت خادم‌یاران رضوی

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی