قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

‌نخستین همایش شعر «تا قدمگاه خورشید» ‌در بهبهان ‌برگزار شد+تصاویر 

نخستین همایش شعر تا قدمگاه خورشید به مناسبت شهادت امام رضا(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، شاعران آئینی و مردم شهرستان بهبهان در تالار آفاق برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان، نخستین همایش شعر تا قدمگاه خورشید به مناسبت شهادت امام رضا(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، شاعران آئینی و مردم شهرستان بهبهان در تالار آفاق برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید قدرت‌الله ناصری در آئین رونمایی از کتاب «تا قدمگاه خورشید» با تسلیت شهادت امام هشتم شیعیان اظهار داشت: شواهد روشنی است که مسیر امام رضا(ع) از خوزستان بوده  و نعمت بزرگی است که شاهد قدمگاه خورشید هستیم.

 وی افزود: شور‌, شوق روحی وصف ناشدنی و اشک و ماتم جسمی هر ساله بهبهان را فرا می‌گیرد که از برکات گذر غریب الغربا از ارجان  است.

امام جمعه بهبهان ضمن غنیمت شمردن این حرکت خودجوش و عظیم تا قدمگاه خورشید بیان کرد: ما باید قدر این راهپیمایی را بدانیم زیرا این حرکت علامت شکست دشمن در جنگ فرهنگی است و به فضل خدا شاهد پیروزی در جنگ اقتصادی هستیم.

وی گفت: بهبهان در تاریخ سربلند است زیرا کم شاعر، عالم و شهید ندارد و قدمگاه امام رضا(ع) گل سر سبد این افتخارات است.

مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بهبهان در ادامه همایش گفت: بسیار خرسندیم کتاب قدمگاه خورشید با قلم استاد خیراله محمدیان به دست نماینده ولی فقیه رونمایی خواهد شد اما انتظار داریم مسئولان از نویسندگان این دیار حمایت کنند.

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: کتب بسیاری وجود دارد که آثار ارزشمندی دارند اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت کافی تاکنون به چاپ نرسیده و امیدواریم مسولان به این مهم نگاه ویژه داشته باشند.

بر‌اساس این گزارش در آئین رونمایی از کتاب تا قدمگاه خورشید پس از رونمایی از کتاب توسط آیت‌الله موسوی جزایری، شاعران آئینی به شعر‌خوانی پرداختند.


انتهای پیام

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

قدمگاه امام رضا علیه السلام در شهرستان بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی