قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یمنی‌ها در دین اسلام دارای جایگاه بسیار ارزشمندی برای شیعیان بوده و موجب افتخار و اقتدار مسلمانان در هر دورانی شده‌اند.

«حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نجم‌الدین طبسی» در نشست علمی، تخصصی«فرآیند سیاسی شدن و قدرت‌یابی شیعیان در جهان و ارتباط آن با ظهور» که با حضور عرب‌زبانان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برپا شد، با اشاره به موضوع این نشست اظهار کرد: بسیاری از تحولاتی که هم‌اکنون در خاورمیانه و حجاز اتفاق افتاده، نشانه‌هایی از عملکرد مشابه سعودی‌ها با صهیونیسم و اسرائیلی‌هاست زیرا که آنان تلاش دارند تا به اهداف پلید و شوم خویش به هر صورتی دست یافته و در آن راستا گام نهند.

وی بیان کرد: خاندان صهیونیست از جمله کسانی هستند که عراق را نابود کرده و داعش را پدید آورده، دواعش، طالبان و فرقه‌هایی که پی‌درپی می‌آیند تمامی آن‌ها از بنی‌امیه این نهال ملعون شده ریشه گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در میان عرب‌زبانان، یمنی‌ها از جایگاه والایی برخوردار بوده به صورتی‌که بسیاری از آنان در هنگامه‌ی ظهور به یاری حضرت مهدی(عج) شتافته و برای برافراشتن پرچم اسلام، امام زمان(عج) را یاری می‌کنند.

یمنی‌ها؛ حافظ دین تشیع

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نجم‌الدین طبسی اظهار کرد: خیل عظیمی از یمنی‌ها توانسته‌اند با یاری خداوند متعال هرساله مراسم عید غدیر خم را باشکوه برپا کرده و افزون بر این مطلب این گروه از شیعیان به حفظ دین اسلام و اطاعت از فرامین امام علی(ع) بسیار پایبند و معتقد بوده‌اند.

وی ادامه داد: در حدیثی از پیامبراکرم(ص) آمده که هر آن‌کس یمنی‌ها را دوست بدارد، مرا دوست داشته و هرکس آنان را آزار و اذیت کند، مرا اذیت کرده است.

وی بیان کرد: سعودی‌ها تلاش داشته تا در حادثه منی شیعیان زیادی همانند یمنی‌ها و ایرانیان را به قتل رسانده زیرا که شیعیان پیروان حقیقی ائمه اطهار (ع) هستند و تمام تلاش و پویایی خویش را برای حفظ دین اسلام به کار می‌گیرند.

منتظران حقیقی، مذهب تشیع 

این پژوهشگر حوزه و دانشگاه عنوان کرد: بسیاری از منتظران حضرت مهدی(عج) دست روی دست گذاشته و تلاش دارند تا با این عملکرد در زمره شیعیان حقیقی آن امام همام قرار گیرند.

وی با اشاره به این موضوع ادامه داد: در حالی‌که شیعیان حقیقی همانند: یمنی‌ها و مدافعان حرم به دفاع از حرم حضرت زینب(ع) در برابر جریان‌های تکفیری، انحرافی داعش پرداخته و تلاش داشته تا در این راستا با تمام وجود مبارزه کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروهک‌ها در خاورمیانه ادامه داد: آنان قصد دارند تا دین اسلام را نابود کرده، ولی خوشبختانه اقدامات آنان ناکام مانده و به هیچ هدفی در این میدان تاکنون دست نیافته‌اند.

لازم به یادآوری است؛ این همایش علمی، تخصصی به زبان عربی از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

http://khabarde.ir/wp-content/uploads/2015/03/485035_153.jpg

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی