قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

آیین آغاز ویژه برنامه های «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال 2017 با محوریت فرهنگ رضوی، در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(علیه السلام) برگزار شد.

ه گزارش آستان نیوز، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد مقدس و جمعی از فعالان فرهنگی کشور و زائران بارگاه مطهر رضوی در صحن آزادی آستان مقدس حضرت رضا(علیه‌السلام) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، این نام‌گذاری را فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ رضوی در جهان دانست.
سید مرتضی بختیاری، فرهنگ رضوی را محور تمام برنامه‌های فرهنگی مشهد 2017 معرفی و تصریح کرد: این مناسبت فرصتی مغتنم برای توسعه و ترویج افق نگاه فرهنگ رضوی در تمام جهان است.
وی با بیان این مطلب که مشهد مقدس به سبب وجود مضجع نورانی رضوی از گذشته‌های دور تا امروز مبدا و مقصد محبان اهل بیت‌(علیهم‌السلام) بوده، هست و خواهد بود، عنوان کرد: این شهر به واسطه وجود بارگاه نورانی عالم آل محمد امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) در طول تاریخ همواره کانون توجه انسان‌های اهل علم و معرفت بوده و امروز فرصتی خوب برای معرفی فرهنگ غنی رضوی به جهانیان به دست آمده است.

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=2324c8ab-dca0-4fc5-a2d8-8b904b525244
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: باید از فرصت معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در راستای گره گشایی از مشکلات جهان اسلام، توسعه مفهوم زیارت و ارتباط و تعامل با کشورهای اسلامی استفاده کرد.
 
اخوت و دوستی پیام فرهنگ رضوی
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم اخوت و دوستی را پیام فرهنگ رضوی برای جهانیان در مشهد 2017 دانست.
سید رضا صالحی امیری آغاز رویداد فرهنگی مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام را حرکت و ظرفیت عظیمی برای شناساندن فرهنگ رضوی به جهانیان معرفی و عنوان کرد: دیانت، معنویت و مکتب اهل بیت در مشهد الرضا(علیه‌السلام) و در جوار بارگاه منور رضوی متبلور می‌شود و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.
وی افزود: آغاز این رویداد بزرگ فرهنگی و حرکت بزرگ مشهد 2017 در پایتخت معنوی کشور را به مردم مشهد و خراسان بزرگ و همه ایرانیان و مسلمانان جهان اسلام تبریک می‌گویم.

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=e82a8023-e94e-43ba-9ece-af8c65d90674
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به شروع رسمی رویداد مشهد 2017 اظهار کرد: در این سال،  مشهد مقدس پیام رسان تاریخی و فرهنگی جهان اسلام خواهد بود و ظرفیت های فرهنگی، هنری و ادبی شهر برای ایجاد هر چه بهتر این فضا آماده می­شود.
علی‌رضا رشیدیان با اشاره به فتنه های موجود در برخی کشورهای اسلامی اظهار کرد: در فرهنگ رضوی شاهد هم صدایی و همنوایی مسلمانان هستیم و باید این فرهنگ در جهان گسترش یابد.
وی تصریح کرد: امسال با تبرک جستن از ائمه و با همکاری تمامی مردان و زنان خراسانی شاهد درخشانی شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهیم بود.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که امروز مشهد می تواند در عرصه گیتی جهانیان را به اسلام ناب محمدی رهنمود سازد.
سید صولت مرتضوی اظهار کرد: مشهد از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و خواهد بود و امیدواریم این نامگذاری امسال در شناساندن مشهد به طور شایسته به تمام جهانیان موفق باشد.
یادآور می ­شود؛‌ از سال 2006 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شوند.

http://photo.aqr.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=8d9b7441-d1fd-4061-a35b-9f70c75de91f

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی