قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

آیین تعویض پوش مضجع شریف و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در نهمین روز از دهه کرامت رضوی و با حضور تولیت های اعتاب مقدس جهان اسلام تعویض شد.

به گزارش ستاد خبری جشن های دهه کرامت آستان قدس رضوی، صبحگاه شنبه 23 مرداد پس از طلوع آفتاب و با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی؛ مرجع عالیقدر شیعه، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و دیگر تولیت های اعتاب مقدس جهان اسلام و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، مراسم تعویض کشیک با خطبه خوانی خدام و مداحی مداح اهل بیت(ع) حاج احمد واعظی انجام شد.
در ادامه، آیین سنتی و معنوی صفه همراه با قرآن خوانی خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) انجام شد و سپس با مداحی و نوحه سرایی مداحان، پوش مضجع شریف و پرچم گنبد بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با همراهی جمعی از خدام سادات برای نصب به جایگاه منتقل گردید.
تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) چندین بار در سال انجام می‌شود، ولی به صورت رسمی این مراسم سه بار در آغاز ماه محرم، ماه ربیع‌الاول و میلاد امام رضا(ع) صورت می گیرد.
لازم به یادآوری است؛ این مراسم به صورت زنده از شبکه های صدا و سیما پخش شد و دل های عاشقان و دلدادگان بسیاری را روانه صحن و سرای رضوی کرد.

گزارش تصویری

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی