قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

زائرسرا

 زائرسرای ارزان قیمت "طوبی" با هدف خدمت‌رسانی به زائران‌ ظهر امروز در منطقه ثامن مشهد کلنگ‌زنی شد.
مراسم کلنگ‌زنی و آغاز فاز اجرایی زائرسرای ارزان قیمت «طوبی» ظهر امروز و با حضور خیّر این پروژه، تعدادی از مسئولان شهرداری مشهد و همچنین شهرداری منطقه ثامن برگزار شد.

در این مراسم، سید حسین عابدی، مدیرعامل بنیاد زائر امام رضا(ع) با بیان اینکه ساخت زائرسراهای ارزان قیمت پیرو فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری آغاز شده و با تشکیل بنیاد مرکزی زائر و بنیادهای زائر در استان‌های مختلف این مهم سرعت بیشتری گرفته است، اظهار داشت: در شهریور 93 اراضی مربوط به زائرسراها برای آغاز عملیات عمرانی تحویل استان‌ها شده‌اند که بخش عمده‌ای از آن‌ها در منطقه ثامن و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی واقع شده است.

عابدی گفت: طبق مصوبه شورای شهر مشهدمقدس و همچنین شهرداری حدود 33 هزارمترمربع زمین به استان های مختلف اختصاص یافته و تاکنون 35 زائرسرا در حال شکل‌گیری است؛ 21 زمین زائرسرای ارزان قمیت در منطقه ثامن است.

وی با بیان اینکه زائرسرای ارزان قیمت استان قزوین در منطقه ثامن به بهره‌برداری رسیده و اکنون میزبان زائران حرم رضوی است، تصریح کرد: سه پروژه زائرسرا نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد؛ 31 زمین رایگان به این امر اختصاص پیدا کرده و به موازات آن پروانه رایگان نیز صادر می‌شود.

عابدی با بیان اینکه زمین مربوط به پروژه زائرسرای ارزان قیمت «طوبی» در زمینی به مساحت 760 مترمربع، در بلوار امیرالمومنین واقع شده و خیّر بزرگوار«حاج آقای زارعان» اقدام به خرید آن نموده است، افزود: این پروژه با زیربناء 4 هزار و 800 مترمربع و در 9 طبقه ساخته می‌شود؛ این زائرسرا جزء نزدیک ترین زائرسراهای ارزان قمیت به حرم مطهر رضوی است.

در ادامه این مراسم محمدعلی زارعان، واقف و سازنده این پروژه با بیان اینکه خدمت به زائران امام رضا(ع) توفیقی بسیار بزرگی است که باید همه قدر این موهبت الهی را بدانیم، گفت: این زائرسرا در قالب 80 واحد اقامتی ساخته می‌شود و علاوه بر در نظر گرفتن رستوران 120 نفری، روزانه 250 نفر را می‌تواند اسکان دهد.
تسنیم

- در مراسم آغاز عملیات اجرایی زائرسرای رضوی: تلاش برای رفاه حال زائران کم درآمد امام رضا(ع)

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی