قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان

نشریه خبری - پژوهشی روز امام رضا(ع) شهرستان بهبهان

قدمگاه و مسجد مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان
مراسم روز امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان .... اینجا بهبهان است؛ مسجدمقدس و قدمگاه متبرک امام رضا(ع).

بنابر شهادت اسناد تاریخی، سال 201 هـ . ق که حضرت رضا (علیه السلام) از مدینه عازم مرو بودند، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر حدود 14کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند...

بیت زیر سردر قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان بهبهان در سال های گذشته بوده است:

گر میسر نشود بوسه زنم پایش را
هر کجا پای نهد بوسه زنم جایش را
تبلیغات و ویژه نامه های مفید
صفحات و دسته بندی های سایت قدمگاه

عملیات اجرایی احداث 530 واحد مسکونی ویژه زوج‌های جوان با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان توسط آستان قدس رضوی در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغاز عملیات احداث مجموعه مسکونی زوج‌های جوان، اشتغال، ازدواج و مسکن را سه دغدغه‌ اصلی جوانان خواند و خاطرنشان کرد: تسهیل و فراهم آوردن شرایط ازدواج برای جوانان یکی از موثرترین راهکارها در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آستان قدس رضوی بر اساس سیره حضرت رضا(علیه‌السلام) و منشور رهبری معظم انقلاب، از هیچ تلاش در راستای گره گشایی از کار نیازمندان جامعه فروگذار نیست، تصریح کرد: قطعا رفع فقر و محرومیت در جامعه در گرو سیاست‌های کلان اقتصادی دولت است، اما آستان قدس رضوی نیز به اندازه وسع و توان خود در عرصه کمک رسانی به محرومان با بهره از ظرفیت‌های معنوی و همراهی سایر ارگان‌ها و مشارکت‌های مردمی، تلاش خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین درخواست‌ها از آستان قدس رضوی مربوط به امر اشتغال بوده است، اضافه کرد: امکانات و ظرفیت‌های ایران اسلامی بسیار گسترده و فراوان است و قطعا با یک مدیریت شایسته می‌توان بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان احداث این مجموعه مسکونی را در راستای تحقق بخشیدن به بند سوم منشور رهبری معظم انقلاب در رابطه با خدمت به مجاوران به ویژه مستمندان و مستضعفان معرفی و تصریح کرد: اگرچه این مجموعه اولین تلاش برای کمک به حوزه مسکن زوج‌های جوان به شمار می‌رود، اما قطعا آخرینش نخواهد بود و ان­شاءلله با مشارکت مردم و خیران جامعه که تمکن مالی دارند، پروژه‌های مشابهی نیز در استان‌های خراسان بزرگ و سایر نقاط کشور آغاز می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی مشارکت آحاد مردم را راهگشای نهضت امدادرسانی به محرومان دانست و اضافه کرد: حضور و همراهی مردم برای موفقیت در هر امری یک اصل کلیدی است و امیدوار هستیم همان گونه که در پروژه زائرشهر مردم شریف مشارکت خوبی داشتند، در این پروژه نیز شاهد همراهی پر رنگ مردم باشیم.
یادآور می ­شود؛ مجموعه مسکونی زوج‌های جوان در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع و احداث می‌شود.

خبر مرتبط:

- معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی: زائرشهر رضوی از تمام امکانات رفاهی برخوردار است
- نگاهی به طرح اسکان رایگان زائران حرم رضوی؛ خانه‌های همیشه روشن
- دعوت تولیت آستان قدس رضوی از آحاد مردم برای همراهی در احداث «زائر شهر»
- تولیت آستان قدس رضوی: احداث دومین «زائر شهر» آغاز می شود
- در مراسم آغاز عملیات اجرایی زائرسرای رضوی: تلاش برای رفاه حال زائران کم درآمد امام رضا(ع)

گزارش تصویری مرتبط:

- گزارش تصویری: آغاز عملیات احداث مجموعه مسکونی زوج های جوان

- گزارش تصویری: پیشرفت چشم گیر پروژه زائرشهر رضوی در سایه تلاش مداوم خادمان حضرت رضا(ع)

کلیپ:

- کلیپ: گفتگو با تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه آغاز عملیات احداث مجموعه مسکونی زوج های جوان

قدمگاه و مسجد مقدس امام رضا علیه السلام در بهبهان

نظرات، دیدگاه ها، موضوعات درخواستی و مطالب خود را برای ما بفرستید  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال خبر، مقاله، دیدگاه و درخواست های مختلف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی